Magyar versenysakkozó a Wizard világbajnokságon
2014. október 02. írta: PixelDrake

Magyar versenysakkozó a Wizard világbajnokságon

Interjú Suba Gergellyel

Egy hete ért véget a magyar Wizard bajnokság a Piatnik szervezésében. A győztes a jól megérdemelt dicsőség mellett megszerezte magának a jogot, hogy a hamarosan induló világbajnokságon képviselje hazánkat. A magyar indulóval, Suba Gergellyel beszélgettünk a társasjátékos múltjáról és természetesen a Wizardról.

Ludens: Kérlek mutatkozz be pár szóban! Mikor kezdtél el aktívan játszani, milyen kapcsolatod volt eddig a társasjátékokkal?

Suba Gergely: Suba Gergely vagyok, egy harmincas éveit taposó társasjáték kedvelő. Már gyerekkoromban sokat kártyáztam a szüleimmel, majd később barátokkal is. Lóverseny, Gazdálkodj Okosan, Ide a Szfinxet, Capitaly, majd az évek múlásával, a Risk, a Catan rengetegszer előkerült. A modern társasjátékokkal 2009-2010-ben ismerkedtem meg, ekkor engem is elkapott a gépszíj és nagy mértékben megemelkedett a társas alkalmak száma. Szinte mindenevő vagyok, bármilyen társashoz szívesen leülök egyszer legalább.

L: Miért pont a Wizard? 

SG: Egyrészt kártyajáték, bármikor elővehető, 45 perc alatt lejátszható egy 10 leosztásos parti, négyen, öten, hatan ugyanolyan jó élmény. 

Másrészt pont annyira gondolkodtató, hogy nem fáraszt le, mellette könnyedén lehet beszélgetni is a játékostársakkal.

Harmadrészt tökéletes a szerencsefaktora számomra. Egy jobb játékos többször fog előbb végezni 100 partiból, mint egy kevésbé jó, de egy kezdő játékos is simán esélyes a világbajnok ellen jó lapjárással. A Wizardot annyira megszerettem a fent említettek miatt, hogy minden játéklehetőséget megragadok, amikor alkalmam van rá játszani és végül ezért is megyek el a versenyekre, na meg persze a jó társaság miatt. A jó szereplés az csak egy plusz.

L: Játszottál már más játékot is versenyszerűen?

SG: Kimondottan kerülöm a versenyeket, nem szeretek versenyezni, nem vagyok versenyző alkat. Elsősorban a közösségi élményért és magáért a játékért társasozom. Talán 1-2 más játék versenyén voltam még, de azokra is csak a barátok miatt mentem el. Sakkozom versenyszerűen, de azt én nem játéknak tekintem, hanem sportnak, ezért nem is veszem egy kalap alá a társasjátékokkal.

L: Milyen játékokkal szeretsz még játszani a Wizard mellett?

SG: Mint fentebb említettem mindenevő vagyok. Inkább eurogémernek tartom magam, de sok amerikai típusú játékot is kedvelek. Mostanában egyre jobban a partyjátékok felé húzok, de szeretem a komolyabb agyégető játékokat is. Ha ki kellene valamit emelnem, talán Stefan Feld játékait tudnám, de azok között is van olyan, ami egyáltalán nem jött be.

L: Készültél-e a versenyre, hogyan fogsz készülni a VB-re?

SG: Barátokkal sokszor előkerül természetesen a Wizard, bár idén nem annyiszor, mint szerettem volna. Külön a VB-re már nem nagyon van alkalmam készülni, elég közel volt a Magyar Bajnokság időpontjához.

Gratulálunk az eredményhez és sok sikert a közelgő VB-re is!

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr436749009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása