A Steamet és a Kotakut böngészgetve rábukkantam egy igen érdekes projektre, ami, hogyha sikeres lesz, egészen új színt vihet a horror műfajába.
Játszottatok Wii-n a Silent Hill: Shattered Memoriesel? Ott a wiimote volt a zseblámpánk, mellyel bevilágíthattuk az utat, a telefonunk kamerája, amivel megörökíthettük a rémségeket és maga a telefonunk is, amit a fülünkhöz emelve hallgathattuk a túlvilági hívásokat. Kifejezetten rémisztő élmény volt egyedül játszani vele és amikor egy ilyen hívást hallgatva megcsörrent az igazi telefonom is...hát akkor értettem meg, hogy miért szereltek minden wiimote-ra csuklópántot...
A jelenleg Steam Greenlighton szereplő, misztikus módon csak 1214 névre hallgató játék ezt az érzést szeretné tovább fokozni. A játékot egyszerre kell majd a gépünkre és a telefonunkra is telepíteni, amitől a készülék a játék aktív részesévé válik. A főhősnek szánt hívásokat rajta keresztül hallgathatjuk meg, sistereg, furán viselkedik, de a rejtvények megoldásában is a segítségünkre lesz majd.
Sőt! Állítólag itt nem is állnak meg, az app ugyanis akkor sem kapcsol ki, amikor már nem játszunk a játékkal. Ahogy a főhőst sem hagyják nyugodni a szellemek(?)/démonok(?)/saját belső konfliktusai(?), úgy mi is kaphatunk rejtélyes SMS-eket vagy hívásokat a való életben is.
Az ötlet kiváló és abszolút indie játéknak való, de azért fölvet aggályokat. Az egyértelmű, hogy kárt a telefonunkban nem tesz és mindennemű fura viselkedés tőle csak animáció. Viszont a napközben hangulatkeltő hívások és üzenetek már kicsit nehezebben egyeztethetőek össze az élettel (elvégre az ember nem rohanhat ki egy értekezletről csak azért, hogy elcsevegjen egy zombival), főleg, hogy ha ezek a játékra is kihatással vannak.
Reméljük, hogy ennek a funkciónak a kikapcsolása nem rontja majd a játékélményt, elvégre az ötlet nagyon jó és a grafikaliag nem túl kiemelkedő trailernek is sikerült úgy fenntartania a feszültséget, hogy közben semmi félelmeteset nem mutatott.