A rossz kickstarterek öt ismertetőjele
2015. április 23. írta: PixelDrake

A rossz kickstarterek öt ismertetőjele

Nemrég találtam egy listát a legrosszabb és legunalmasabb klisékről, amiket Kickstarter kampányban csak el lehet sütni. Bár nem értek vele mindenben egyet, abban igen, hogy a kampányok kezdenek egyre jobban egy kaptafára épülni. És sajnos az ötletek is. Összeállítottam tehát egy ötös listát arról, hogy mi az ami engem taszít kifejezetten egy kampányban (a rend kedvéért vegyünk mondjuk egy társasjátékos kampányt), kíváncsi vagyok, van-e aki egyetért velem.

1. Miért is kreatív a játék? Ha valami egyedi, akkor az általában azonnal feltűnik. Ha valamiről pontról pontra kifejtik, hogy ez miért is egyedi, akkor azzal baj van. Főleg akkor, ha úgy kezdődik az ismertető, hogy a játék egyedi, csak épp másolták valamiről. Pl. "A játék az Agricolát vette alapul, de teljesen különbözik attól, mert a tábla másfélszer akkora, kétféle disznó is van benne és egy játékos négy akciót tehet egy körben, valamint az illusztrációkat ezúttal dánok tervezték". Máris nyúlnál a zsebedbe, nem?

2. Személyes indíttatás. Sajnos elmúltak már azok az idők, amikor a KS a személyes ötletek és régi álmok megvalósulásának a helye volt. A Kickstarter most egy webbolt, ahol előrendelni lehet termékeket, különböző kedvezményekkel. És ez rendben is van így. Én egy vásárló vagyok, a projektgazda pedig szolgáltató. Nem érdekel, hogy a beteg édesanyja régi vágya volt, hogy megjenejen egy társasjáték, amiben kék színű orkok vannak. Sajnálom. Az ilyen írásokat a legjobb esetben áttekerem. Az már régen rossz, ha együttérzésből kap valaki pénzt a projektjére.

3. Információk hiánya. Ha csak annyit tudunk egy játékról, hogy vannak benne börtönök és sárkányok, az még nem jelenti azt, hogy jó is lesz. Ami azt illeti, ha tényleg csak ennyit tudunk róla, akkor az arról árulkodik, hogy nem lesz jó. Az információkat vagy szándékosan tartják vissza (mert ha nyilvánosságra hoznák, ő tartaná vissza a vásárolókat), vagy azért, mert nincsenek is. Ennél már csak az gyanúsabb, ha stretch goalhoz, vagyis egy előre meghatározott pénzösszeghez kötik a szabályok vagy a részletesebb ismertető leközlését.

4. Képek hiánya. Gyanús, ha pont egy Kickstarterhez mellékelnek kevés képet. Ezt általában úgy szokták leplezni, hogy ugyanazt a két-három fotót váltogatják felnagyítva, megvágva, elcsúsztatva. A próbálkozás szerintem magáért beszél, főleg akkor, ha úgy harangozzák be, hogy "egy már teljesen kész projektről van szó, csak a gyártáshoz kérünk pénzt"...

5. Értékelhetetlen videó. Tény, hogy a sikeres kampányok nagy százaléka tartalmaz videót. Ez statisztikai adat, bár engem inkább az érdekelne, hogy a sikeres kampányok hány százaléka tartalmaz minőségi videót. Valamiért, ha hét percen keresztül azt kell néznem, hogy a tervező kinyúlt teniszpólóban áll a kamera előtt vigyázzállásban és közben arról beszél, hogy milyen sok munkát fektetett eddig is a játékba (lásd a második pontot), ritkán hozza meg a kedvemet ahhoz, hogy lejjebb tekerjek. Ide tartoznak még az idétlen viccek és a megjátszott, kapkodva beszélő izgatottság is.

Nektek mi az a tényező egy KS kampányban, ami azonnali bezáráshoz vezet?

A bejegyzés trackback címe:

http://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr937389516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.