Öt dolog, amit biztos nem tudtál az Exploding Kittensről
2015. szeptember 17. írta: PixelDrake

Öt dolog, amit biztos nem tudtál az Exploding Kittensről

Tegnap jelent meg egy interjú a Geek and Sundryn az Exploding Kittens tervezőjével, Elan Lee-vel. Természetesen ekkora sikerre még ő sem számított, de a népszerű kampány közben nem az volt a legnagyobb gondja, hogy mihez kezdjen a temérdek pénzzel. Kiválogattam az interjúból néhány érdekes tényt, amit eddig még sehol nem olvashattál.

  1. Mielőtt elindult volna a kampány, Elan külön bankszámlát nyitott az Exploding Kittensből befolyó pénznek. Számlanyitáskor meg kellett adnia egy összeget, aminél ha jelentősen több pénz érkezik be, akkor automatikusan értesíti őt a bank visszaélés gyanújával. Először tízezer dollárt akart beállítani - ennyi volt a projektcél -, de az ügyintéző ösztönzésére ötvenezres limitben állapodtak meg. A végösszeg ugyebár nyolcmillió felett volt, így érkezett is a figyelmeztetés - amit Elan kinyomtatott és bekeretezett.

  2. Miután Shane Smallal elkezdtek dolgozni a játékon, Elan mindig hordott egy paklit a zsebében a prototípusból és amikor csak úgy látta, hogy a barátainak van szabad öt perce, rögtön megkérte őket, hogy teszteljék a játékát.

  3. Egy ilyen tesztalkalomnak köszönheti azt is, hogy Matt Inman is beszállt a tervezésbe. Egy közös ismerősüknél voltak vendégségben, aki megkérte Elant, hogy mutassa be a játékát. Ő vonakodott ezt megtenni, de végül meggyőzték, hogy nem sajnálnak rá öt percet az életükből. Az ötperces bemutatóból végül három órás játék lett, amit a következő éjszaka folytattak, majd a rákövetkező éjszaka is, egy teljes héten keresztül. Ekkor sikerült Inmant is beszervezni a projektbe.

  4. Elan már a kampány kezdete előtt megállapodott egy gyártóval ötszáz pakli kinyomtatásáról és leszállításáról. A tervek szerint ez a csekély mennyiség májusban kész lett volna, de Elan mégis júliusra írta ki a projekt végét. Úgy tervezte, hogy majd villoghat, hogy a többi kampánnyal ellentétben ő nem késik, hanem két hónappal korábban szállít. Végül ez a ráhagyás mentette meg attól, hogy csússzon a projekttel. 



  5. Végül a rendelések mennyisége akkorára nőtt, hogy a gyártó nem bírta volna, ezért Elan a Cards Against Humanity tervezőjétől, Max Tempkintől kért segítséget. Ahhoz, hogy a csomagok időben eljussanak a támogatókhoz, majdnem nyolcszáz ember közreműködése kellett a jogászoktól a nyomdászokig.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr747793966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása