Belső szemmel az Arkham Nightról
2015. november 11. írta: PixelDrake

Belső szemmel az Arkham Nightról

Ó, az Arkham Night. Amikor Facbookon olvasgattam a kommenteket, hogy milyen jó is lenne, ha lenne itthon is ilyen, majd naívan kijelentettem, hogy "oké, akkor csináljuk meg", nem is sejtettem, hogy ekkora sikere lesz. Akkor még azt hittem, hogy elég lesz egy klub, és ott majd kényelmesen el tud férni minden budapesti Lovecraft kedvelő.

Frászt.

Már a szervezők számából hamar kiderült, hogy ezt bizony szét kell szórni egész Budapesten (és vidéken), ha azt szeretném, hogy minél több ember tudjon játszani. Márpedig ez volt a célom.

05.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás és Mayer András, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Először azért kezdtem el aggódni, mert az első pár napban szinte csak szervezők jelentkeztek. Jogos volt az aggodalmam: ha mindenki azért jön, hogy az ő játékával játszanak, ki fog játszani a játékokkal? Szerencsére később az aggodalmam alaptalannak bizonyult.

Bár nem állítom, hogy kevés munkám volt a szervezéssel, az biztos, hogy könnyű dolgom volt. Nem nehéz olyan dologból népszerű rendezvényt csinálni, ami érdekli az embereket. Márpedig Lovecraft érdekli az embereket. Szerencsére minden társasjátékbolt és online magazin abszolút pozitívan állt hozzá az egészhez és legalább egy kis figyelmet mindenhonnan kaptam.

11.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás és Mayer András, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Az ANH híre szépen terjedt, én pedig újabb problémával találtam szembe magam: mindenki Eldritch Horrort akart játszani!. Tényleg. Ha visszapillantotok a Facebook eseményre, láthatjátok, hogy csak a Cantinában öt parti indult, és még így is volt, akinek nem jutott hely. Szerencsére nagyszerű emberek segítettek levezényelni a játékokat. Volt, aki több, mint hét(!) órán keresztül vezetett játékot, minimális szünetekkel. Hasonló volt egyébként a Trail of Cthulhu parti is: délelőtt 11-től késő estig űzték a rémeket.

A játékosok tehát jöttek, én meg sakkoztam a térrel és az idővel. Vidéken is egyre népszerűbb lett az ANH, már vagy hét településnél tarottunk, a Facebook eseményre pedig több, mint százan jelentkeztek, amikor az esemény minden nyom nélkül eltűnt Facebookról.

13.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás és Mayer András, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Nem tudom, mi volt a rosszabb. Az, hogy totális pánik és kétségbeesés lett úrrá rajtam, ami a tehetetlenség érzésével együtt a padlóra küldött, vagy az, hogy a postaládám fölrobbant a "eltűnt az esemény, elmarad az ANH?" típusú - egyébként jogos - levelektől. Mivel az előbbi bármelyik Lovecraft novella része is lehetne, ezért inkább az utóbbit mondanám rosszabbnak.

Írtam a Facebook remek supportjának (azóta is várok a válaszukra...) és úgy döntöttem, hogy nem adom fel. Azonnal létrehoztam egy új eseményt és mindenkinek elküldtem a linkjét, aki valaha is akár csak érdeklődött a rendezvény iránt, mellékelve egy üzenetet: AZ ARKHAM NIGHT NEM MARAD EL!

15.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás és Mayer András, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

A játékosok megtalálták az új eseményt, én meg aggódhattam, hogy vajon mindenkihez eljutott-e az üzenet. Az egész történet akkor lett igazán kerek, amikor pár nappal később, az eredeti esemény (szintén mindenféle értesítés nélkül) újra megjelent Facebookon...

Túl voltam tehát pár szimbolikus hajkitépésen és néhány hajnalba nyúló levelezésen. Az utolsó héten már alig tudtam aludni, főleg az utolsó nap előtt, úgyhogy kissé álmos fejjel indultam útnak a Cantina felé, ahol én vezettem játékot.

20151107_205856.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Nem húzom már sokáig a beszámolót, ne aggódj. A lényeg, hogy az Arkham Night Hungary pontosan olyannak sikerült, mint amilyennek az elképzeltem. A terem zsúfolásig telt emberekkel és mindenki cthulhusat játszott. Volt aki több játékot is ki tudott próbálni, volt aki csak egy mellett kötelezte el magát. Volt, aki reggeltől estig ott maradt és volt, aki csak beugrott egy partira, majd órákkal később sétált csak ki az ajtón.

12208794_1229223823769978_1957960839918882383_n.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Sajnos a játékok eredményéről nem vezettünk statisztikát, de azért kíváncsi lennék, hogy mekkora százalékban sikerült nyerni a nyomozóknak - ugyanis a Lovecraft játékok jellemző eleme a vereség. Azt tudom, hogy a Mansions of Madness keeperek időnként az átlagnál engedékenyebbek voltak (a kezdő játékosok nagy örömére), de ahol nem ember ellen kell játszani, ott senki sem könyörül meg rajtunk.

20151107_205956.jpg

A budapesti képek Czagány Tamás, a csongrádi képek Fagyal Béla munkái.
Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Egy szó, mint száz, az Arkham Night Hungary remek rendezvény lett. Köszönöm minden támogatónak, szponzornak, helyiségnek és szervezőnek azt a sok munkát, amit az eseménybe fektettek és természetesen köszönöm Neked, hogy eljöttél és velünk játszottál. Találkozunk jövőre!

Ha szeretnéd kipróbálni bármelyik Lovecraft játékot, a 2016-os Arkham Night ideális választás lehet ismételten!

Oké-oké, most már tényleg nem húzom tovább az idődet, íme a nyertesek listája, akik Vachter Ákos Rémálompor című könyvét kapják majd meg postán. Aki csillagot lát a neve előtt, kérem, hogy írjon az arkhamnighthun@gmail.com címre, hogy egyeztessük a postacímet (és a beazonosítás kedvéért írja meg azt is, hogy mit játszott és milyen eredménnyel).

  1. Gaál Tímea (Cantina)
  2. Geist Máté (Cantina)
  3. *Jancsovics László (Metagame játék)
  4. Draskovics Krisztián (Terepasztal lovagjainak klubja)
  5. Sípos Attila (Kaposvári játék)
  6. Góger Bence (Veszprémi játék)
  7. Szabó Dániel (Veszprémi játék)
  8. Balogh Barbara (Székesfehérvári játék)
  9. *Zámbó Zsófia (Csongrádi játék)
  10. *Veres Judit (Csongrádi játék)
  11. *Kókai Viktória (Pécsi játék)
  12. *Reizmüller Balázs (Keszthelyi játék)
  13. Krisztián Csángó (Kajászói játék)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr578062928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása