Ave Roma - Interjú a római-magyar játék tervezőjével
2016. április 08. írta: PixelDrake

Ave Roma - Interjú a római-magyar játék tervezőjével

Mint azt volt szerencsém az elmúlt hetekben többször is említeni, idén tavasszal a Kickstartert/Indiegogót ellepik a magyar játékok. Animal Army, 2048, hamarosan Saltlands, most pedig az Ave Roma próbál szerencsét. Azért is szeretem a magyar kezdeményezéseket, mert könnyű kapcsolatba lépni a tervezőjükkel és az esetek nagy részében kifejezetten közlékenyek, ha interjúról van szó.

Az Ave Roma worker placement játék, egy kis csavarral. Bár az ilyen játékok már alapból nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a játékosok szeme előtt ne csak a következő akciójuk lebegjen, az AR még tovább megy egy lépéssel. Minden akció, amit végrehajtunk, kihatással van arra, hogy mit tehetünk meg majd a következő körben, ami szintén kihatással van a következő körre, és így tovább. Az Ave Romában tehát óvatosan kell pakolásznunk a számozott munkásokat, mert könnyen kiránthatjuk magunk alól a szőnyeget.

A kampány elég jól teljesít, négy nap alatt elérte a kitúzött cél harmadát. A játék születéséről és működéséről a tervezőjével, Szőgyi Attilával beszélgettem.

Ludens: Miért éppen Róma?

Szőgyi Attila: Szeretem a témát. Annak idején a témából indultam ki. A témára szerettem volna játékot. Elég sok kutatómunka volt előkészíteni a tervezést. Sajnos a végeredményen nem jön már át az a tematika, amit megálmodtam, vérbeli euró lett, de tény, hogy mindent okkal raktam össze úgy, ahogy. Minden akciónak van valami háttere is, van mögötte téma, amit reprezentálni hivatott. Épp azon gondolkodunk, hogy lehetne többet visszaadni a grafika által ebből.

setupar.png

Ludens: Miben különbözik az Ave Roma a többi worker plaecement játéktól?

Sz. A.: A legnagyobb újdonság a munkások használatában van. Minden játékos ugyanabból az egyszínű készletből játszik. Mindenki kap a játék elején 5 db szürke korongot 1-től 5-ig értékekkel. Az akció fázis alatt ezeket kiküldik egyesével a különböző akcióhelyekre. Természetesen a számértékek fogják megadni, hogy melyik hol kívánatos. Egyes helyek konkrét számokat követelnek, mások számintervallumokat vagy kicsi/nagy értékeket.

A csavar ott van, hogy a 2. fázisban elkezdenek keveredni a dolgok. Fordított játékossorrendben a játékosok 1-1 akcióhelyet választanak, és onnan alap esetben minden munkást fel kell venniük. Ha 4 db 5-ös van a Questor akción, és azt választja a játékos, 4 db 5-ös munkása lesz a következő fordulóban. Csak akkor választhat a munkások közül, ha az összes felvételével már 5 db fölé menne azok darabszáma a kezében. A 2. fázis végére mindenkinek újra 5 db munkása lesz, azonban keveredve a korábbi szettekhez képest. És így tovább.

averomabox4.png

Ludens: Kik a játék elsődleges célközönsége?

Sz. A.: A mechanizmus arra késztet, hogy előre tervezz. Az akció fázisban végig kell gondolnod, milyen értékeket tehetsz le, tudván a feltételeket és azt, hogy majdan egyetlen helyről mindent fel kell venni a játékosoknak, és persze neked is. A feltöltés fázisban viszont végig kell gondolnod, hogy mit szeretnél csinálni, és mely munkásokkal tudod azt kivitelezni. Tehát folyamatos előre tervezést igényel, ha jól akarod játszani. Kicsit lehet analizálósnak tűnik, de szerencsére gyorsan megtörténnek a lerakások és visszavételek is. Persze biztos van olyan, aki minden eshetőséget végigrág. Velük hosszú menet lehet. :)

Ezért azoknak ajánlom, akik szeretnek gondolkodni. Első sorban eurogémereknek. Gyűjtögetünk, építgetünk, vásárolgatunk, szetteket gyűjtünk, stratégiát építünk fel, stb. Ez a játék bizony euro, reményeim szerint pár kellemes csavarral. Persze azoknak is ajánlom, akik szeretik ezt a témát.

Ludens: Gondolkoztatok más lehetőségen a kiadásra a Kickstarteren kívül?

Sz. A.: Eredetileg úgy terveztük az A-games-el, hogy mezei kiadás lesz. Végül úgy döntöttünk, hogy nagyobb publicitást érhetünk el ebben a formában. Gyorsabban és szélesebb körben megismerhetik a kiadónkat, terveinket és amit képviselünk.

Szeretnél még több társasjátékos interjút olvasni?
Kattints és böngészd a Ludens társasjáték interjú sorozatát!

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr858576356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása