Hasít az Anachrony - méghozzá nagyon
2016. május 12. írta: PixelDrake

Hasít az Anachrony - méghozzá nagyon

Biztos emlékeztek még (dehogy emlékeztek...itt a link), hogy a Társasjáték fejlesztők napján ütős tábla és ütős ötlet jelzőket osztogattam a kiállított játékoknak. Az Anachrony volt az, amelyik mindkettő jelzőt megkapta és nagyon szomorú voltam, hogy nem maradhattam egy tesztjátékra.

Aztán telt-múlt az idő, én pedig minden csatornát követtem, csak azt nem, amit kellett volna. Így történhetett meg, hogy az Anachrony Kickstartere szép csendben elindult, és mire föleszméltem, már el is érte a kitűzött célt - amikor ezt pötyögöm, akkor pedig már a dupla célon is sikerült túljutnia.

Szóval az Anachrony a Trickerion alkotóinak új játéka. Ez már önmagában érv lenne amellett, hogy szó nélkül támogassuk a kampányt, de szerencsére a dolog nem áll meg ennyinél. Az Anachrony poszt-, és preapokaliptikus, időutazós worker placement. Jól hangzik, nem?

Az emberiség amúgy sincsen épp túl jó passzban. Nem elég, hogy a vizet végre tényleges értékének megfelelően lehet már csak beszerezni (vagyis gyakorlatilag megfizethetetlenül drágán), még a bolygót járni sem túl egészséges dolog, hacsak nem ölt magára az ember egy párszáz kilós exoszkeletont. Ugyan föltaláltuk az időutazást, de hiába teljesült a sci-fi ponyvaírók vágyálma, ez sem fog segíteni azon, hogy egy aszteroida pont a föld felé tart, hogy leradírozza még azt is a bolygóról, ami a civilizációból megmaradt.

Merthogy bizony le fogja. Az Anachronyban nem az a cél, hogy a becsapódást elkerüljük, hanem az, hogy valahogy mégis túléljük azt.

Egy worker-placementtel van dolgunk, viszont nem kevés csavarral. Mivel mostanra már mindenki hallott a projektről, inkább tételmondatokban foglalnám össze, hogy miért is olyan cool ez a kampány.

  • Teljes egészében magyar fejlesztés a Trickerion alkotóitól.
  • Az időutazás fontos eleme a játéknak. Kérhetünk segítséget a jövőből nyersanyagok formájában. Viszont, ha nem sikerül visszaküldeni őket a múltba, amikor eljön az idő, könnyen pofán csaphat minket egy időparadoxon.
  • Bizonyos helyszínekre csak exoszkeletonban lehet kimenni. Ez játéktechnikai szempontból annyit jelent, hogy bizonyos akciókat csak akkor végezhetünk el, ha felszereltük a munkásainkat egy ilyen - drága - cuccal.

anachrony.png

  • Apropó exoszkeletonok. A tervezőkön látszik, hogy figyelik a játékosok igényeit, és nem csak a saját játékuk kapcsán. Az Anachronyból ugyanis kapható lesz egy olcsóbb verzió, karton jelölőkkel, valamint egy kicsit drágább is, ahol az exoszkeletonok menő, óriási festhető minikként járnak majd, amibe tényleg beülhetnek majd a munkások.
  • Már a kampány maga is nagyon kreatív. Az előbb említett drágább verzió négy különböző borítóval lesz majd kapható, a négy játékban választható frakció címerével kidekorálva.

Az Anachrony ismét remekül rámutat a magyar fejlesztésű társasjátékok kiemelkedő színvonalára. A [redacted], a Trickerion, az Ave Roma és a Saltlands sikere után újabb magyar remekművet ismerhet meg a világ.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr628707892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása