Ludens évértékelő 2016
2016. december 30. írta: PixelDrake

Ludens évértékelő 2016

Ismét eltelt egy év... kezdhetné az unalomig ismételt monológját a mezei iskolaigazgató. Persze a valóságtól nem áll messze, valóban eltelt egy év az előző óta. Itt az ideje hát kiértékelni az elmúlt évet. Részben azért, mert ezt így szokás, részben meg azért, mert ilyenkor év végén úgysincs semmi értelmes téma, amiről lehetne írni. Maradék bejglit elő (a pezsgőt tedd vissza, még nincs szilveszter!) és induljon a 2016-os év ismétlése.

Olvass!

Kezdjük a legsikeresebb posztokkal. A top10-es statisztikából látszik, hogy még mindig nagyon érdekelnek titeket az aktuális-, és előző év játékai. Amíg egyesével külön posztot szenteltem ezeknek, szinte mind rekord olvasottságra tettek szert. Logikus blogvezetésemet mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy azóta felhagytam ezekkel a cikkekkel...

pokemon-go5.jpg

Ami érdekel még titeket, az az Index-kiemelés. Ez természetesen minden posztnak rekordolvasottságot hoz. Ebbe a kategóriába jellemzően toplisták és elméleti fejtegetések kerültek. Ami meglepő mennyiségű kattintást eredményezett, az a nem is túl régi Scenery World Workshop interjú. Ő büszkélkedhet a leghamarabb idő alatt a top10-be ugrás díjával.

A rekorder persze továbbra is a Heroes 3 androidos verziója még az indulásról, illetve az abszolút sláger, a Pokemon Gót boncolgató cikk. Sajnos ez utóbbi eléggé lecsengett a nyáron (én is töröltem a telefonomról, helyesebben nem töltöttem le megint, amikor újat vettem) és csak valami radikális frissítés keltheti életre.

Játssz!

Most pedig következzen az én statisztikám. Január elseje óta ugyanis naplóztam a játékalkalmainkat egy év végi statisztika reményében. Minden játékot annyiszor számoltam, ahányszor "előkerült", tehát ha egy játékkal egy órát játszottunk, az ugyanúgy egy "egységet" ér, mintha egy játékkal egy óra alatt tíz partit játszottunk volna.

2016_chart.png

A diagram elég beszédes. Ugyan belekontárkodnak a partijátékok (mint a Dixit...) az éterbe, de kiütéssel győzött a 7Wonders: Duel, mögötte pedig szorosan a Pandemic: Legacy és a Sea of Clouds. A legnagyobb szeletet az Egyéb kategória viszi el. Ezt azok a játékok képezik, amikkel csak egyszer játszottam.

Ha az év játékait össze akarnám foglalni címszavakban, az valahogy így nézne ki (igen, írni fogok mindegyikről).

  • Amivel nem lehetett eleget játszani: 7Wonders: Duel
  • Amivel többet is játszottam volna: Mage Knight, Battlelore
  • Ami mindenkitől (és tőlem is) több figyelmet érdemelt volna: Ashes: Rise of the Phoenixborn
  • Ami abszolút más élményt nyújtott, mint azt elképzeltem: Dead of Winter
  • Amit beszereztem, mert szép, de nem fűztem hozzá nagy reményeket, végül az ellenkezőjét bizonyította: Sea of Clouds
  • Amiből kevesebbel is beértem volna: Dixit
  • Ami nem rossz, de azért a hype-tól elmarad: Mysterium/Tajemnicze Domostwo
  • Ami jövőre több figyelmet kap: Tzlok'in, Alchemists

Tervezz!

És akkor lássuk a jövőt, szintén tételmondatokban!

  • Az biztos, hogy a posztok továbbra is rendszertelenül fognak érkezni.
  • Több lesz a bemutató és az érdekes témákat boncolgató cikk, míg a hírek inkább a Facebook oldalon fognak megjelenni.
  • Mivel ezeknek kiugró a lájkolási aránya, lesznek még vicces képek és rövid bejegyzések a Facebookon (anélkül, hogy átmennénk mémes oldalba).
  • Mivel eszméletlen mennyiségű megosztást hoznak, jövőre majdnem minden posztban lesznek macskák.
  • És ígérem, jövőre kipróbálom az Agricolát!

marcilegacy.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr6912050469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása