DeathTrap - Magyar, csapdás fantasy érkezik Kickstarterre
2017. március 31. írta: PixelDrake

DeathTrap - Magyar, csapdás fantasy érkezik Kickstarterre

Lassan már annyi remek magyar játék indul neki a Kickstarternek (és szerepel ott kiemelkedően sikeresen), hogy már lassan szánalmasan klisés lesz ezzel a mondattal nyitnom egy magyar kickstarteres kezdeményezésről szóló posztot. A DeathTrap iskolapéldája a jól felépített projekteknek. Fotók prototípusokról, valódi tesztelők és bloggerek véleményei és szépen előre kiírt stretch goalok. Valamint minik és zseniális grafika...

...és egy remek koncepció. A DeathTrap ugyanis végre megmutatja a kockapókert szajkózó eurómániásoknak, hogy a dungeon crawlereken túl is van élet a fantasy tematikájú amerik világában. A DT előre tervezést, jó stratégiai érzékeket kíván - meg persze egy kis szerencsét.

A sztori szerint a Világégés után tíz évvel járunk Terrathios földjén. A kontinens közepébe csapódott aszteroida majdnem a lakosság harmadát megölte, ráadásul akkora krátert ütött a földbe, hogy az a Pokolig leért. Ezt nem voltak restek kihasználni az ott lakozó démonok, hogy elárasszák a földet. Az embereknek esélyük sincs a fertelmes szörnyek ellen, de szerencséjükre azok kivételesen nem a vérüket/életüket/lelküket akarják. Ahelyett azzal vannak elfoglalva, hogy egymást csinálják ki az abszolút hatalom érdekében. Az emberekkel meg majd ráérnek később foglalkozni.

Varázspontban, lőtávolban

A mechanika annyira egyedi, hogy az alkotók saját nevet adtak neki: location-based-direct-confrontation, vagyis helyalapú-direkt-konfrontáció. Hogy mennyire volt szükség arra, hogy új kategóriába próbáljunk beletuszkolni egy játékot, most ne firtassuk, inkább nézzük, mit hoztak ki belőle.

Keményvonalas gémereket elrettenthet, hogy dobj és lépj vonal is bekerült a játékba, de ez szerencsére nem annyira hangsúlyos. A démonunkat jelképező igényes fém bábuval annyit lépünk előre a táblán, amennyit a kocka mutat. Ha egy olyan területre (mezőre) érkezünk, ami még nincs elfoglalva, föláldozhatjuk varázserőnk egy adott részét, hogy meghódítsuk azt. Ezek után, ha bárki az elfoglalt területre lép, köteles a varázsereje egy részét nekünk átadni.

Ráadásul a meghódított területeket (persze további varázserő árán) fejleszthetjük is - ekkor többet sebeznek. További bónuszt ad a sebzésre az, ha egy adott birodalom (ezt színekkel jelölik) összes területét elfoglaljuk. Ekkor ugyanis már zöld őrtornyokat és piros kastélyokat is húzhatunk fel rájuk, egészen gigászi sebzéseket kiosztva.

 

A terület ura azonban nem köteles minden esetben elkérni a varázserőnket. Alkudozással, zsarolással, üzleteléssel elérhetjük, hogy ne keljen átadnunk neki az erőnkből, helyette adhatunk neki mondjuk kevésbé hasznos területeink közül is egyet. Így az erőforrás management mellett megjelenik a blöffölés is.

Ezen kívül az adok-kapokot színesítik még eseménykártyák, speciális területek és egy rettegett bénító mező is. Ez utóbbi nem engedi a démonunkat elmozdulni a helyéről adott körig, vagy addig, amíg fel nem áldozunk a szabadulás érdekében némi varázserőt.

Kell!

Azt kell mondjam, engem meggyőzött. Méghozzá nagyon. Magyar, minis, egyedi és minden egyes stretch goal tartalmat ad a játékhoz: új karakterek, új eseménykártyák és új területek - vagyis csupa értelmes dolog, semmi fantáziátlan (és olyan divatos...) optikai tunning.

Ráadásul nem is áll rosszul! Két nap telt el a kampányból eddig és a kitűzött 200 ezer dollárból már 171 ezer össze is jött. Ha sikerül ezt az ütemet tartani, simán meglesz a pénz és jövő ilyenkor már démonokkal szaggathatjuk egymást a kiégett Földön. Ha te is szeretnél beszállni a pokoli kampányba, itt megteheted.

A bejegyzés trackback címe:

http://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr8712383913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_z_ 2018.01.16. 14:01:23

Monopoly fantasy-s designnal... Ettöl en nem ajultam el.

PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2018.01.16. 17:25:44

@_z_: Egy vicc ez a játék. Már majdnem olyan, mintha áprilisi tréfa lenne :)

_z_ 2018.01.16. 20:31:23

@PixelDrake: Hu baszki, ezt jol benyaltam :).