Hogyan tervezz játékot egy üres dobozzal?
2017. május 07. írta: PixelDrake

Hogyan tervezz játékot egy üres dobozzal?

A White Box rászolgál a nevére. Tényleg egy fehér doboz, gyakorlatilag tartalom nélkül, benne néhány apró tartozékkal. A feladat, hogy valami értelmeset hozz ki belőle, rád hárul. Szerencsére azért ott (még) nem tartunk, hogy valaki Kickstarteren próbálja meg ránk sózni a szabályok nélküli játékát. A White Box valami teljesen új, izgalmas koncepció.

A WB tehát nem egy játék, hanem egy társasjáték tervező készlet. Amolyan induló csomag azoknak, akiknek a fejbén motoszkál egy játékötlet, de képtelenek azt formába önteni.

Ha otthon fogunk neki a játékfejlesztésnek, akkor a protoprototípust még hevenyészett alkatrészekből kell összeállítani - ez vagy fecnikkel történik, vagy más játékokból összelopkodott komponensekkel. Az előbbi azért nem az igazi, mert a gagyi kinézet esetleg torzíthat az összképen, az utóbbi pedig behatárolja a gondolkodást - hiszen ösztönösen is a másik játék ugrik majd be róla. A White Box ezért tartalmaz általános komponenseket: egy csomó meeple-t és fakockát hat különböző színben, színes dobókockákat, fa korongokat, játékpénzt és kinyomkodható - általánosan alkalmazható - tokeneket.

Eddig persze nem nagy szám a doboz. Kis utánajárással és aliexpressezéssel akár olcsóbban is beszerezhetőek ugyanezek a cuccok (meg ugye mindenkinek van otthon maradék Legója...), aztán hadd szóljon a tervezés. De szerencsére nem csak ennyiről van szó. A projektgazda, Jeff Tidball, aki számos amerikai játékkiadónál megfordult már, hogy a végén visszatérjen a kiindulópontjára, az Atlas Gameshez. Az ő tollából született a White Book Essays című írás, ami egy 128 oldalas, tizennyolc fejezetes útmutató társasjátékok készítéséhez, érintve a tervezés, a teszteltetés és a kiadás folyamatát is. Természetesen ez is jár a készlethez, e-book formájában.

Azt persze tudni kell, hogy a White Box senki helyett nem lesz kreatív, alapos és legfőképpen - kitartó. A White Box nem valami csodadoboz, amiből kihúzhatunk egy kész játékot, amit aztán vihetünk is Kickstarterre. A WB egy eszköz, egy kis segítség, vagy inkább egy kis "kóstoló" azoknak, akik túlléptek a "de-jó-lenne-tervezni-valamit" szinten.

Én egyébként a doboz nélküli, csak e-book opciót választottam. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr2212487013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása