Hogyan gyalázzunk meg egy jó játékot?
2014. augusztus 29. írta: PixelDrake

Hogyan gyalázzunk meg egy jó játékot?

Emlékszem még a jó általános iskolás/gimnazista évekre, amikor a legnagyobb gondunk (a tanulás mellett persze) az volt, hogy eldöntsük, mivel játszunk aznap suttyomban számítástechnika órán. A Doom mellett (elég régi gépek voltak) gyakran előkrült az Age of Empires is, majd annak a második része. Negyvenöt perc alatt sajnos nem lehetett nagyot alakítani egy ilyen játékkal, ezért az AoE partik kimerültek abban, hogy elküldtünk az óra elején mindenkit bányászni, majd az óra végi szabadfoglalkozásban élveztük a felhalmozódott irdatlan mennyiségű nyersanyagot, gyorsan legyártottunk egy sereg katonát majd összeeresztettük őket a térkép közepén. Ha szerencsénk volt, a mészárszék pont kicsöngetésig tartott, ha nem akkor megbeszéltük, hogy legközelebb mást játszunk.

Age of Empires II-03.jpg

Otthon persze mindenki rendesen is tolta a játékot, főleg a második részt. Bár nem voltam és nem is vagyok törtlenelem rajongó, nagyon tetszett, hogy valódi csatákat kell eljátszanunk (például a dzsingisz-kános kampányban szerepelt a muhi csata is, némileg "táposabb" magyarokkal). Később aztán a valós események helyett inkább a fantasy felé fordultam, már nem tudtam fejből az összes nép specialitását és az is teljesen kimaradt az életemből, hogy megjelent a harmadik rész is.

Most viszont a figyelmem újra a sorozatra irányult, mert megláttam, hogy a Microsoft szeptemberre bejelentette a folytatást Castle Siege néven, telefonra, PC-re és... bár ne tette volna. Mi ez a színes-aranyos rajzfilmszerű grafika? Miért kell valamit már rögtön Age of Empiresnek elnevezni, ha van benne kastély? Nézzétek meg a videót lejjebb. A harci elefántjaim forognának a sírjukban ha meglátnák ezt tízperces fordulókra kialakított fél-towerdefense-t. Értem én, hogy nehéz egyszerre fejleszteni játékot telefonra és számítógépre, de senki nem mondta, hogy kell is! Simán elfért volna egy új AoE gépre, telefonra meg valami sokszorosan butított (de az eredeti játék hangulatát megőrző) verzió.

A gates-csapatnak tényleg semmi más dolga nem lett volna, mint fogni a második/harmadik részt, rátenni még háromszáz évet, felütni a történelemkönyvet a korszak háborúinál (lenne miből választani) és kiadni az egészet Age of Empires IV címen. Senki nem fog megharagudni, ha az új rész nem kompatibilis a táncszőnyeggel és nincs benne gokartos rész. Utána persze jöhet a DLC a nagy lichtensteini csatával, vagy bármivel. Biztos sokan töltenék le azt is, ha az alapjáték jó.

Ennyit a morgolódásról, inkább előkeresem a második részt. Vagy a Starcrafttot. Vagy a Starcraft társasjátékot...

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr656640497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raud 2014.08.28. 08:09:51

Maximálisan egyetértek veled. Ez egy elég furcsa folytatása egy nagyon jól kitalált brandnek.

De a védelmükben annyit mégis megjegyeznék, engem akármilyen fasza verziót csinálnának PC-re, nem hinném, hogy rá bírnának csábítani a vásárlásra. Márpedig nekik meg az kell, hogy valaki fizessen is azért, amit fejlesztettek. Gondolom a Clash of Clans ellen valami nagy nevet akartak bedobni.

PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2014.08.29. 09:03:59

Hogy a holló csípje meg, ez a poszt egy nappal előbb került ki, mint kellett volna. Te így premier előtt kommentelhettél. :-)

A Clash of Clanst én elvből nem játszom, mert a Songpopban ötpercenként végig kellett néznem a reklámját.

Tobal 2014.08.29. 09:29:27

Semmi gond nem lenne ezzel a játékkal, ha nem mondanák rá, hogy AoE folytatás csak azért, hogy többet adjanak el belőle.