Project: Dark - Hogyan kell kártyalappal ölni?
2014. szeptember 09. írta: PixelDrake

Project: Dark - Hogyan kell kártyalappal ölni?

Egy szerepjátékot elkezdeni nehéz. Egy új rendszerhez át kell rágni magadat legalább százoldalnyi szabálymagyarázaton és legalább ugyanennyi világleíráson. Ha szerencséd van. Ezek után össze kell rakni egy épkézláb kalandot, ha te vagy a mesélő, vagy pedig egy életképes karaktert, ha játékos vagy. A végeredmény pedig ugyanaz a játék, mint korábban, csak d6 helyett d8-cal kell dobni. Nem csodálom, hogy ha valakinek új ötlete is támad, azt is inkább a d20 rendszerre, vagy mondjuk a Vampire vázára húzza rá, ahelyett, hogy saját motoron törné a fejét.

A Project: Dark (amire hol máshol is bukkantam volna, mint Kickstarteren) egészen különleges rendszert használ: francia kártyákra építi a játékot. Ez természetesen nem teljesen eredeti, az Engel is használt tarot lapokat és az RPG.hu szerepjáték tervező versenyén is akadt hasonló próbálkozás. Ami igazán eredetivé teszi a Darkot az a rendszer és a témaválasztás kombinációja. A tervező Will Hindmarch úgy döntött, hogy elege van a karddal hadonászásból és az orkok halomra öléséből, meg abból, hogy a lopakodást a karakterek csak azért használják, hogy plusz egy támadást nyerjenek a harc elején. A Project: Darkban nem a tömegverekedések játsszák a főszerepet, hanem a csendben, sötétben rejtőzés.

 

A rambo-üzemmódba kapcsolókat Will egy egyszerű húzással szereli le: annál több lapot tarthat magánál a játékos (tehát annál nagyobb esélye van pl. erősebbet ütni), minél kevésbé látszik. Egy csendben lopózó tolvaj hat lappal gazdálkodhat. Egy baltával, teljes lemezvértben üvöltve szaladó harcos jó esetben hárommal.

A feladatok teljesítéséhez annyi lapot kell kijátszani a megfelelő színből, hogy az összegük elérje a titkos célszámot. Így a barbár nem csak jó eséllyel elbukna egy ütést, de még annak is megvan a veszélye, hogy fölöslegesen szabadítja meg magát jó lapoktól - amikre később szüksége lehetne. Persze a harcos sem lenne teljesen esélytelen. Ő alapból több treff lappal rendelkezne a paklijában, ami a közelharchoz kell majd.

A rendszer kellően meg van bolondítva még mindenféle tulajdonságokkal, különleges képességekkel (amit a figurás lapok jelképeznek). Ráadásul - hogy mindenki ízlését kiszolgálja - rögtön három világ is készül a Darkhoz: egy reneszánsz, egy cyberpunk és egy sci-fi. Megjelenés 2015 elején, addig tanulmányozzátok a projekt Tumblr oldalát.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr326665181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.