Kik vesznek társasjátékot?
2014. október 06. írta: PixelDrake

Kik vesznek társasjátékot?

Vasárnap zajlott le a hetedik Társasjáték Fejlesztők Napja a Virányosi Közösségi Házban. Mivel sajnos a vége előtt távoznom kellett, ezért komplett tudósítást vagy riportot nem tartanék ildomosnak, inkább néhány gondolatot osztanék meg, ami eszembe jutott közben.

Kivételesen haladjunk visszafelé az eseményekkel. Voltak ugyebár játékbemutatók, sok asztalnál, két turnusban. Jó volt nézni, hogy a fejlesztők mekkora lelkesedéssel mutatják be játékukat, amik mind típusban-, mind fejlettségi szintben nagyon széles skálán mozogtak. Volt már majdnem kész kvázi prototípus is és volt olyan játék is, ami még tényleg csak a tervező fejében létezett, a fizikai megjelenése még postitekből és más játékokból "kilopkodott" alkatrészekből állt. Nyilván a fejlettségi szint a játékot magát nem minősíti, hiszen volt aki már Essenre készült és volt aki még csak inkább egy ötletet próbált meg bemutatni.

Ez tetszett. Ami nem tetszett, hogy nagyon kevesen voltak, akik "rövid játékbemutató" címén nem kezdtek azonnal részletes szabálymagyarázatba, ahol pedig mégis sikerült kikerülni a csapdát, ott a kérdezők követeltek részletes szabályokat - pedig ennek is megvolt a maga ideje, például a tesztkör alatt.

Az esemény kerekasztal beszélgetéssel és prezentációval kezdődött. Szádovszky Andrástól marketing tanácsokat hallhattunk, [redacted] fejlesztői pedig a Kickstarteren meghirdetett játékuk sikeréről beszéltek. Ez a kerekasztal beszélgetés volt az, ami a rendezvényen igazán elgondolkodtatott. András ugyanis a közösségi média erejéről beszélt, valamint a trendteremtésről. Az üzenete azonban csak kevés emberhez jutott el - tisztelet a kivételnek.

Azt remekül megfogalmazta mindenki, hogy a mai magyar társasjátékos szcéna (ha van ilyen szó) nagyjából kétezer főt számlál, ők azok akik aktív játékosok és tudatos vásárlók is egyben. Egész nap a netet bújják (bújjuk) újdonságok, kiegészítők és kritikák után és néha jobban informáltak, mint maguk a kiadók. Nekik ugye nem biztos, hogy kell hirdetni bármit is.

Az én véleményem az, hogy nemhogy nem kell, hanem egyenesen fölösleges. A hardcore gamerek nem akciókat akarnak, hanem információt. Nekik elég annyi, hogy megjelent az új Munchkin és pontosan tudják, hogy kell-e nekik vagy sem. Hiába találkoznak vele tízezerszer az utcán, nem fogja jobban érdekelni őket. Az igazi célcsoport (akiknek érdemes és kell is hirdetni) azok, akik alapból nem vesznek társasjátékot. Például (ahogy ez ott helyben is elhangzott), egy második világháborús figurás játékot nem csak a gamerek fognak venni, hanem a makettezők, a történelem-megszállottak, esetleg múzeumok vagy tanárok szakkörre. A probléma ott kezdődik, hogy ezek az emberek nem tudják, hogy egyáltalán létezik ilyen játék a világon. Na nekik kell tízezerszer elmondani, hogy itt az új világháborús szett, mert előbb-utóbb felfogják az üzenetet.

Hasonló a helyzet például a marveles játékokkal is. A képregényfilmek most iszonyúan menők, fiúk-lányok járnak Amerika Kapitány mintájú pólókban és minden új film premierjén teltház van. Érdemes lenne esetleg a premier idejére jól a kirakatba tolni a képregényes társasjátékokat (akár leakciózva is), biztos lenne pár rajongó akit megragadna a dolog.

Nem vagyok egyébként marketinges, nem is leszek az. Ennek a posztnak az üzenete annyi, hogy lehet, hogy most tényleg kb. kétezer aktív játékos van, de ez feltornázható lenne akár a duplájára is, ha sikerülne jól megszólítani az embereket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr776760717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.