Korruptivity - Így született a bürokrácia szimulátor
2014. október 13. írta: PixelDrake

Korruptivity - Így született a bürokrácia szimulátor

korruptivityface.jpgCsúszópénzek, ügyletek, korrupció, és persze a végső cél: a HATALOM. Nem, ez nem a magyar közigazgatás összefoglalva, hanem az azt parodizáló (vagy inkább szimuláló?) kártyajáték, a Korruptivity néhány kulcsszava. A 2006 óta létező, pergős kártyajáték minden választási kampánynál hirtelen újra aktualitást nyer, nincs ez másként most sem.

A tervezőjével, Lőrincz Gáborral beszélgettünk a játék születéséről és annak üzenetéről.

Ludens: Mesélj a társasjátékos múltadról, mi inspirálta a játékot?

Lőrincz Gábor: Én nagyon szerettem játszani, a szüleimnek köszönhetően gyerekkorom óta folyamatosan társasoztunk.

Amikor eljutottunk arra a szintre, hogy mostmár lehet, hogy van elég gógyink, hogy mi találjunk ki játékokat, akkor a cél az volt, hogy egy olyan játékot csináljunk, ami még nincs és mi szeretnénk vele játszani. Ez volt a Korruptivity béta verziója és utána négy évvel később ebből lett egy mások által is játszható játék.

L: Honnan jött a Korruptivity ötlete?

LG: Egy ismerősömnek elég komoly kanosszát kellett járnia, hogy elintézzen bármilyen egyszerű kis ügyet. Azt hiszem, konkrétan a személyijét vesztette el és tizenöt hivatalon keresztül pattogtatták. Utána gondoltunk egy olyan játékra, amiben lehetne valahogy modellezni, hogy mennyire bír véletlenszerűséggel az, hogy mennyi idő alatt végzel egy ügyintézéssel. Nagyjából így kezdődött el még kockás papíron a kártyák gyártása.

korruptivity.jpg

L: Van valamilyen konkrét politikai üzenet, amit át szeretnétek adni a játékkal?

LG: Ez a kedvenc kérdésem (nevet). Konkrétan egyik poitikai irányzathoz se tartozunk, szeretnénk is ezt megőrizni. Ha van poltikai üzenetünk, az annyi, hogy gondolkodjanak el az emberek, hogy mit csinálnak. Tehát a Korruptivity játékban a neve ellenére nem csak korruptan lehet érvényesülni, lehet korrektül is játszani, lehet egymást támogatva játszani. Erre nem nagyon szokott mondjuk sor kerülni.

korruptivity02.jpg

L. Hogyan működik a játékkiadás most Magyarországon?

LG: Játékot kiadni a legegyszerűbb úgy, hogy ha te mindent megcsinálsz hozzá. Ha jó a játék, akkor egy kiadó előbb utóbb meg fog keresni. Ha nem, akkor van egy csomó kinyomtatott játékod, amit valahogy el kell adni. Nekem ezzel nincs dolgom, a Gémklubbal elég jó kapcsolatot árulunk, ők árulják a játékot.

L: Mik a tapasztalataid, eddig hogyan fogadják a játékot?

LG: Az első kiadásnak nagyon jó volt a visszhangja, azt nagyon sokan megvették. A második kiadás kicsit lassabban döcög, de igazából effektíve nekünk minden választás az egy reklámkampány, most is ez folyik.

Szeretnél még több társasjátékos interjút olvasni?
Kattints és böngészd a Ludens társasjáték interjú sorozatát!

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr536784209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.