Amikor a sárkányfagyi visszanyal
2014. október 21. írta: PixelDrake

Amikor a sárkányfagyi visszanyal

"Kedves Kalandozó (vagy nevezzelek inkább fosztogatónak?)!

Te tényleg azt hitted, hogy mindent elvehetsz büntetlenül, ami nem a tiéd? Csak azért, mert egy drágakő egy szerinted gonosz lény birtokában van, az még nem jogosít fel téged arra, hogy betörj az otthonába, lemészárold a követőit és aztán két kézzel túrj a te halandó életeddel fel sem mérhető idő alatt összehordott kincsek között, mintha az a tied lenne! Hősnek képzeled magad? Az emberiség jótevőjének? Nem igaz! Tolvaj vagy! A tolvajnak pedig büntetés jár.

Azt hitted, hogy a mérhetetlen felsőbbrendűségedben végeztél az összes szolgámmal? Korántsem. A leghűségesebbek és legerősebbek már a nyomodban vannak, hogy visszaszerezzék azt, amit elvittél. Azt, ami az enyém."

Akár ezzel a levéllel is kezdődhetne Tony Go legújabb kickstarteres öltete, az inverz-fantasyt elmesélő Dragon's Ransom. A passziánsz (vagy kooperatív kétfős) jellegű játék története ott kezdődik, ahol a hagyományos mesék véget érnek. A hősök szerencsésen túlélték a kazamata borzalmait, leölték a csúf teremtményeket, és hazafelé tartanak egy zsák kinccsel, vidám történeteket mesélve egymásnak. A főgonosz azonban nem pusztult el. Sőt, nagyon is él és semmi másra nem vágyik, mint arra, hogy az otthonát kifosztó csapat fejeit a hálószobája falára szögelhesse dísztárgynak. Ha ehhez még az elrabolt vagyonát is visszakapja, annál jobb. Elküldi hát az életben maradt csatlósait, hogy hozzák vissza a kincseit (és a fosztogatók hulláját). Ezeket a csatlósokat (akik lehetnek goblinok, koboldok, csontvázak, zombik) testesítjük meg mi, azaz a játékos.

 

Ez eddig bármelyik fordítva mesélt fantasy történetbe beleillene. Csakhogy ebben az esetben a hősök nem egy csapat gyerek, akik valahogy kardhoz jutottak egy elhagyatott fészerből. Az ellenfeleink itt valódi harcosok, akik éppen most tettek szert egy rakás mágikus fegyverre és nem félnek használni őket. Éppen ezért a közvetlen támadás értelmetlen: hosszú kombókat kell fölépíteni, hogy legyen esélyünk győzedelmeskedni.

A játékmenet, mint említettem, passziánsz jellegű. A játékos egy húzópakliból építkezik és próbálja felépíteni a seregét a hősök ellen, figyelve azok gyengeségeire és egyedi tulajdonságaira. A húzópakli azonban tartalmazhat olyan lapokat is, amik a hősöket erősítik, vagy éppen támadásra ösztönzik őket, idő előtt véget vetve a hosszú vonatoknak. 

A kártyák nagyon szépek és a szerző szerint már több, mint a rajzok felével kész is van. Tekintve, hogy még húsz napja van gyűjteni és alig több, mint ezer dollár hiányzik a célhoz, szinte biztos, hogy finanszírozva lesz a projekt. Áttekintő a játékszabályokról itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr616812269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.