Emberek a terepasztal mögött - Scenery World Workshop interjú
2016. november 28. írta: PixelDrake

Emberek a terepasztal mögött - Scenery World Workshop interjú

Nem is olyan rég a társasjátékos apróhirdetés oldalon felbukkant valami egészen elképesztő. Egy Ezüst-tó kincse játékot kínáltak jóval többért, mint amennyit általában ér. Először nem értettem, hogy egy ilyen régiségnek hogy lehet ekkora értéke, aztán megláttam a képeket. Az eladásra kínált tárgy ugyanis nem egy szimpla játék volt, hanem annak egy lélegzetelállító térbeli változata. A klasszikus táblából kiemelkednek a hegyek, a házak és a feliratok. A csillogó vízben gőzhajók úsznak, a zölddel benőtt dombokon pedig cowboyok lovagolnak. 

ezust_to.jpg

Így már egészen alulárazottnak tűnt a darab. Miután megtaláltam az államat a padlón, elkezdtem keresgélni a neten. Vajon ki lehet az, aki ennyi időt-, és energiát nem kímélve megalkotta ezt a mesterművet? Szerencsére nem tartott sokáig a kutatás és hamar ráakadtam a Scenery World Workshopra, vagyis Kovács Károlyra és Chava Tomasra. Persze nem az Ezüst-tó kincse volt az első munkájuk. A képek között megbújik Blood Bowl pálya, terepasztalok és még sci-fi arénák is. 

Mondani sem kell, mindent tudni akartam a munkásságukról. Azonnal billentyűzetet ragadtam és írtam nekik. Szerencsére Károly hamar válaszolt a levelemre, így most már ti is betekintést nyerhettek abba, hogy hogyan is készültek (és készülnek) ezek a fantasztikus asztalok.

Ludens: Hogyan alakult az Scenery World Workshop?

Kovács Károly: Az SWW alakulása, a szerencsés véletlenek koronázatlan királyának köszönhető. Rövidre vágva a következő: Hazajött spanyol haverom, Chava (aki amúgy Tamás Csaba, de az egy élettel ezelőtt volt) aki már kint is többek között hasonló dolgokkal foglalkozott (wargame, versenyek, terepépítés stb…), és megfertőzött engem ezzel a világgal.

arena.jpg

Mondjuk nem volt nehéz, mivel én is hasonló dolgokkal foglalkoztam (szobrászat, modellezés, művészet, stb…). Rövid időn belül kiderült, hogy annyi bennünk a közös metszéspont, hogy együtt dolgozva, minden álmunkat megalkothatjuk, a terepasztalok, fantasy szobrászat-, társasjáték-, és még sorolhatnám számolatlanul dolgok palettáján. A fő csapásvonal a wargame terepasztalok építése lett.

Mivel a barkácsolás terén ketten kicsit több, mint 40 év tapasztalattal rendelkezünk ketten, így nincs megvalósíthatatlan elképzelés, legyen szó kies sivatagról, vagy burjánzó dzsungelről, esetleg viktoriánus városrészről. Chava erről a szegmenséről a játékvilágnak, végtelen ötlettárral és hozzá tartozó megoldáskosárral rendelkezik. Néha kicsit túl is gondolja a dolgokat, de én rendszerint visszarángatom a földre. A szobrászat terén én rendelkeztem szélesebb skálával, amely mellé társult a hazai, számunkra hasznos kivitelezői környezet pontos ismerete.

alkon.jpg

Ludens: Hogy zajlik egy terepasztal elkészítése?

KK: Habitusban igen eltérőek vagyunk. Az én legjobb tulajdonságom, a kapkodás és türelmetlenség, mely összecsap Chava túlcsinálós, agyonpepecselős, „mr. sohanemelégjó elégedetlen urasággal”. Ez állandó okot ad nekünk a másik zríkálásra, és a műhelyórák rendszerint stand-up comedy stílusú cukkolással telnek. Már csak ezért is megéri együtt dolgozni. Meg azért is, mert Chava spanyol karattyolásán mindig táncolnak a rekeszizmaim. Én azon röhögök, ahogy spanyolul beszél, ő meg azon, ahogy én igyekszem eltanulni némi „hasznos” spanyol kifejezést.

Anyagok és technikák terén kevés vak foltunk van. A bronzöntéstől a CNC-maráson át, a műgyantától a brazil keményfákig, mindent használunk. Sokat kísérletezünk, és igyekszünk mindent kitanulni, ami számunkra hasznosíthatónak tűnik. Sokat tanulunk egymástól is.

Ludens: Melyik a legemlékezetesebb projektetek?

KK: Chavának tuti a dzsungeles asztalunk, imádja ezt a témát, és mit mondjak, élethű fák készítésében ő a csúcs (ha ezt nem olvassa el, akkor én). Nekem az életnagyságú predátor szobor vitte eddig a pálmát.

alien.jpg

A társasjáték vonalnak sógorom az oka. Neki nagy kedvence az Ezüst-tó kincse társas. Van is neki belőle egy rongyosra (szó szerint) játszott darab. Az ő unszolására készült el kísérleti jelleggel a játék 3D-s változata, ami nem várt sikert aratott a játékosok körében. Meglepetésünkre még a Retro Games Kiadó is gratulált, aki a játék gyártója és a jogdíjak tulajdonosa.

Ludens: Szerinted melyik játék a legalkalmasabb arra, hogy térbeli táblát kapjon?

KK: Szinte bármely társas alkalmas a konvertálásra, a lényeg hogy játsszanak vele. Biztos mindenkinek meg vannak a kedvencei. (Labirintus, Warcraft, autóversenyek, police…).

Ha valakit ez közelebbről érdekel, december 4.-én lesz Budapesten a Games Day nevű rendezvény, mely a táblás játékok egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb fesztiválja. Itt mi is kint leszünk, nem kevés anyaggal. Akit ez érdekel, az biztosan szenzációs dolgokat láthat, és „sorstársakkal” ismerkedhet meg. Nem mellesleg itt ünnepli debütálásának első évfordulóját a Scenery World Workshop is.

pokol.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr9212006966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása