World of Warcraft - ÉLŐ beszámoló, percről percre
2018. június 09. írta: PixelDrake

World of Warcraft - ÉLŐ beszámoló, percről percre

A World of Warcraft minden idők egyik legsikeresebb MMORPG-je. A társasjáték viszont csak néha tűnik fel a közösségi oldalakon, általában eladás céljából. Amiben mindenki egyetért, hogy nagyon WoW és nagyon hosszú. Most kiderül, hogy mindezek mellé jó is-e.

Percről percre közvetítem az aktuális gondolatimat a játékról, amint átfutnak az agyamon. Remélem, hogy a partnereimet nem fogja nagyon zavarni.

A közvetítés a kép alatt indul. A legfrissebb bejegyzés mindig a legtetején lesz a folyamnak. Tehát ha az elejéről akarod olvasni, tekerj az oldal legaljára.

wowlive.jpg

[20:56] Na, végeztünk, hat óra után végül az Alliance nyert.

Ez az a játék, ami miatt olyan rossz híre van a tematikus-figurás játékoknak. Indokolatlanul hosszú és túl sok múlik a kockán. A harcok és úgy az egész játékmenet szörnyen repetitív. A közel hat órás játékmenet pedig sajnos biztosítja, hogy kihasználatlanul maradjon az a tényleg fantasztikus változatosság, amit az alapanyag sokszínűsége nyújthatna. Figyelted, hogy milyen keveset írtam a mechanikáról, ugye? Azért, mert nem igazán volt miről. Mész, ölsz, ami vagy sikerül vagy nem. De még mérlegelni se nagyon kell. A kocka néha beleszól az életbe, de a csaták nagy része a papírforma szerint történik.

Fele ilyen hosszú körökkel, hangsúlyosabb PVP-vel, picit taktikusabb csatákkal ez örök klasszikus lehetne, WoW ide- vagy oda. Így tényleg csak a keményvonalas gamerek fogják majd élvezni, hogy egész este véget nem érően csapkodhatják a murlocokat pont úgy, ahogy az eredeti játékban.

Az élő közvetítés itt véget ért.

[20:25] A végső harcban 5-10 percenként sikerül négyet rásebezni a másik oldalra. Egy karakternek átlagosan tíz élete van, vagyunk négyen.

[20:01] Kezdődik a nagy kockadobálás-fiesta, amit végső harcnak neveznek.

[19:53] Mivel senki nem győzte le a bosst (ami azt illeti, nem is próbálta), jön a nagy háború a játékosok között.

[19:45] Közben Végvidéken, délkeleten nagyon pörög a buli (játékos karakter még nem járt arra).

img_20180609_194343.jpg

[19:42] Mélypont: fél órát vártam a saját körömre, hogy két mozgással 4 másodperc alatt befejezzem azt.

[19:38] Az első karakter elérte a maximális szintet. Még mindig van hátra négy forduló. A vicc az, hogy a boss még mindig teljesen esélytelennek tűnik két majdnem kimaxolt karakterrel.

[19:35] Nyugi, nem adtuk fel... 

Van karakterenként 25 egyedi képesség és összesen 13 féle szörny (plusz a bossok). Ehhez képest ugyanazt a 7 tárgyat használom végig, hogy megküzdjek ugyanazzal a három-négy szörnnyel. Asszem sejtem, hogy hol bukik ez a játék.

[19:08] Jó tíz perc beszélgetés és tervezés után összenéz mindkét csapat: most amúgy kinek a köre van?

[19:03] Ha valakit érdekel, ez itt a karakterlapom éppen. Vegyétek észre, hogy annyiban különbözik az alaphelyzettől, hogy több kockát vehetek magamhoz és többet dobhatok újra.

img_20180609_185520.jpg

[18:53] Megvannak azok a játékok, ahol az ellenfél köre annyira érdektelen, hogy a többiek közben fölállnak mást  csinálni? Na, ez pont olyan.

[18:47] Azóta EGY harcot sikerült lenyomni. A többi időt könyveléssel és lapválogatással töltöttük. És még mindig van hét forduló.

[18:21] A másik játékos elleni harc: ha legyőzöl egy másik karaktert, akkor elvehetsz tőle egy NEM HASZNÁLT tárgyat, feltéve, ha nálad elfér. Ezért bárkinek megéri kockáztatni és megtámadni a játékban a potenciálisan legerősebb lényt, nem?

[18:14] Eddig tartott egy darab harc. Végül túléltük, de még mindig ugyanazon a szinten vagyunk. Ha nem jön valami izgi tárgy a következő körben, szomorú leszek.

[17:58] Nagy volt a szám. Éppen most szívunk ki egy csapat lidérctől. Közben a térkép közepén kezd beindulni a buli. Ez a kép ronda, mert éppen ideges vagyok és remeg a kezem.

img_20180609_175450.jpg

[17:51] A játék egyik legjobb része, hogy viszonylag sok kockával kel dobni egyszerre. Szeretek sok kockával dobni egyszerre (mondjuk ezt a Sagrada is tudja).

[17:41] Najó, ez azért nem igaz, ezt a csatát majdnem bebuktuk. Mondjuk nem rajtunk múlt, hanem a kockán. Ami azt illeti, ez nem az a játék, ahol sok múlik rajtad.

[17:24] Félúton járunk. A pályán lévő szörnyek hetven százaléka képtelen minket megölni.

[17:04] Itt a pizza és le kell vinni a kutyát sétálni. Rövid reklám után folytatjuk.

[16:53] Ha egy kockával sikert dobtál, akkor egy tokent kell tenned a tábla megfelelő részére. Miért nem lehet egyszerűen a kockát odatenni? Sokkal gyorsabb lenne, mint ezekkel a az apró tokenekkel szöszölni.

[16:38] A fekete vonalon nem lehet átlépni. Kész szerencse, hogy ilyen jól látható színt választottak, így biztos nem nézi be soha senki.

img_20180609_163649.jpg

[16:34] Eddig egész játék alatt 1 életerőt sem veszítettünk. Az egyetlen nehézséget az okozza, hogy egyes szörnyek messzebb vannak és több kör elérni őket.

[16:17] Megint vásárlás, megint kockadobálás. Addig a másik csapat könyvel és tanácskozik.

[16:12] Kezdek kétségbe esni. Miről fogok írni a következő négy órában?

[16:02] Tényleg. Tulajdonképpen nem is kerülök semmi kapcsolatba az ellenféllel. Amíg mi harcolunk, ők könyvelnek és vice versa.

[16:00] Egy órája játszunk és most jön az ötödik forduló a harmincból. Asszem ideje megrendelni a pizzát.

[15:50] Akarjátok látni a bosst? Igen, ez a korong az. Úgy néz ki a 120 mini mellé még három már nem fért be. Nem mintha Kel'Thuzad népszerű karakter lenne a világban vagy ilyesmi...

img_20180609_151959.jpg

[15:45] Asszem felavathatjuk világ első negatív interakciófaktorral rendelkező játékát. Amíg a másik frakció lép, addig a többiek könyvelnek és bábukat pakolnak. Ami azt illeti, a másik frakció gyakorlatilag BÁRMIT csinálhat a saját körében, úgysem fogom észrevenni.

[15:42] Elfelejtettünk event kártyát húzni. Újra a kört...

[15:34] Nahát, ugyanazért az egy murlocért mi több XP-t, aranyat és tárgyat kapunk! ... ja, nem, az ott egy egész csapat murloc...

[15:28] Ledobtuk a murlocot (igen, ennyi időbe telt). Kaptunk XP-t és goldot, amiből olyan kártyákat vehetünk a következő körben, amik több kockát adnak a következő harchoz.

img_20180609_150932.jpg

[15:21] Félreértettük az egyik szabályt. A megvett tárgyakat felszerelni nem akció. Akkor újra az első kört...

[15:15] A harc. Először dobunk a távolsági sebzésre. Ha a szörny túlélte, akkor megüt, amire szintén dobni kell védekezés és közelharc kockákkal. A szörny sebzését levonjuk a védekezésből és ha még maradt így pont, akkor a szörny újra sérül. Ezt addig ismételgetjük, amíg valaki meg nem hal.

[15:13] Tévedtem, csak tizenöt kör lesz. Akkor akár egy óra alatt is végezhetünk vele...

[15:01] Na. Első kör. A karakteremmel bevásároltunk és átmentünk a murlochoz. Most arra várok, hogy a társam is ugyanezt tegye.

[14:40] Na, a cél, hogy harminc (HARMINC!!!) körig tápoljuk magunkat a térképen questekkel és szörnyek leölésével. A harmincadik kör végén előjön a boss és aki őt lenyomja, az nyer. Ha senki nem nyomja le (ami állítólag igen valószínű), akkor egy nagy PvP háború dönti el a győztest.

[14:39] Én leszek a tauren.

img_20180609_144615.jpg

[14:30] Kezdjükmáel...

[14:23] Tizenhat különböző karaktert lehet játszani és mindegyikhez van egyedi figura. Ez azért dicséretes. Egyébként a százhúsz mini minőségben kb. a régi doomos időket idézi. Nem egy CMON, de aranyos. A Wow rajongók így is el lesznek kényeztetve, hogy megkapják "a murlocot" meg "a taurent".

[14:19] Kicsit csúszunk, a két játékmester éppen nem ért egyet abban, hogy hogyan is megy a harc...

[14:05] 30 forduló van és négyen vagyunk. Ha mindenki egy perc alatt lép, akkor két óra alatt végzünk is az egésszel...

[14:00] Indul az élő közvetítés. Amíg a többiek pakolnak, nézzük gyorsan, mit tudunk a játékról a BGG-ről. Nehézségre 3.5-re értékelik, ami középszerű, pontszámra pedig 6.6-ra, ami... hát szintén középszerű. Mi a magyar kiadással játsszunk, ami az angollal együtt látott napvilágot.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr5714034388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.