Így tegyél tönkre egy Kickstarter kampányt egy nap alatt
Áll a bál az Overturn - Rising Sands közösségi finanszírozása körül. A projekt nagyon szimpatikus, minis játéknak indult, ahol végre nem teljesen sík táblán kell rohangálni a figurákkal, hanem a tereptárgyak is ugyanúgy ki vannak dolgozva. Csordogált is szépen a pénz, aztán a támogatók elkezdtek kérdéseket föltenni:
- Miért csak renderelt képek vannak a minikről?
- Miért ilyen gyanúsan olcsó ez a kampány?
- Miért adnak a készítők teljesen inkonzisztens válaszokat a kommentelőknek?
- Miért másolták át szóról szóra más cégek marketing-, és jogi szövegeit a saját kampányukhoz?
- És miért nem elérhető a szabálykönyv?
A projektgazda végül másfél-két héttel a vége előtt azért megszánta a közösséget és nagy hírverés közepette föltöltötte a szabályt. Ekkor robbant a bomba. A támogatók észrevették ugyanis, hogy a szabályt (is) gyakorlatilag egy az egyben a Massive Darknessből (a CMON egyik legnépszerűbb KS projektjéből) másolták át. A Facebooknak és a KS fórumnak köszönhetően villámgyorsan kezdett terjedni az információ és elkezdtek kiszállni a backerek. A poszt írásakor már kb. 90 ezer dollár veszteségnél jártak és ez a szám folyamatosan nő. Közben a kommentszekcióban megalkották az inverz stretch goal fogalmát és annak szurkolnak, hogy a kieső bevétel miatt mikor kell egy újabb elemet kivenni a játékból...
Sajnos négy nap alatt már nem fog kiszállni a maradék 1500 backer, így a projekt jó eséllyel eléri a célját. Viszont ennyi gyanús elem és egy nagyon esélyes CMON per után kérdéses, hogy megvalósul-e bármi is az Overturnből.
Jogok? Haggyad', majd lepapírozzuk!
Még egy lehúzós Kickstarter mára. A Dr. Horrible's Sing Along Blog kellően nagy népszerűségre tett szert ahhoz, hogy valaki más is megpróbáljon pénzt csinálni belőle. Így született a Dr. Horrible's Evil League of Evil, ami a elvileg a musicalt feldolgozó társasjáték lenne. Mint ilyen, gyorsan össze is szedte a kitűzött cél sokszorosát, annak ellenére, hogy az egész kampány kifejezetten amatőrnek tűnik. A tízdolláros jutalom például egy személyes köszönőlevél.
Aztán valakinek föltűnt, hogy a rendező, Joss Whedon nem is említette meg a játékot az saját oldalán. Föltette ezért azt az ártatlan kérdést, hogy "van egyáltalán jogotok kiadni a játékot?".
A válasz pedig az volt, hogy "nem, de igyekszünk megoldani a kampány végére".
A következményeket szerintem kitaláljátok. Innen is repültek a backerek és telekommenteték a falat, hogy nehogy bárki is beszálljon a projektbe. Még elég messze van a vége, de csodálkoznék, ha nem törölnék az egészet pár napon belül.
UPDATE: Már törölték is :)
Gonosz vagyok!
Kifejezetten érdekes társasjátékot ad ki a Disney. A Villainousban Disney gonoszokat alakíthatunk, akik mind valamilyen egyedi - természetesen rájuk jellemző - céllal rendelkeznek és egyedi paklit is használnak játék közben. Ahogy a játékosok a saját terveik megvalósításán mesterkednek, keresztbe is tehetnek a másiknak a paklijuk manipulálásával, ami rendszerint az adott gonosz ellenfelének (tehát a hősnek) a felbukkanását jelenti.
Bár a Villainoust nem a gamereknek szánták, szimpatikus, hogy a Disney hajlandó kiemelni végre a főkaraktereit az átrajzolt Fekete Péterek és Ki nevet a végének mocsarából és végre eredeti játékokkal próbál meg érvényesülni.