Majdnem sikerült a Hasbrónak egy jó ötlettel bővítenie a Monopoly családot. Megjelent ugyanis egy Monopoly cheatbot nevű alkalmazás az oldalukon. A reklám szerint a tervezők átnézték a statisztikákat és megállapították, hogy a játékosok nagy százaléka csalt már valamilyen módon.
A játék viszont ezt sehogyan nem képes lekezelni. A Facebookon kipróbálható cheatbotnak elvileg elpanaszolhatjuk, hogy mit tett a másik és hogyan reagált a leleplezésre. Válaszul kapunk egy kártyát az ítélettel, hogy mit kell elszenvednie a bűnösnek.
Ez az ötlet pedig jó. A legtöbb játék ugyanis nincs felkészülve arra, hogy a játékosok közben hibázhatnak (a csalásra nyilván nem lehet). Ha túl késően derül ki, visszaforgatni a játékot nem lehet. Elvenni a jogtalanul szerzett jövedelmet nem elég - hiszen máshogy alakult volna a játék nélküle. Az egyéb kreatív büntetések (pl. agyonverés) meg nem feltétlenül arányosak. Hirtelen csak a Sagrada és a Drakula dühe jut eszembe, ahol részletesen le van írva, hogy milyen hátrányokat kell elszenvednie egy "csalónak".
Azt hittem, hogy a tervezők kiszámolták a hibázó/csaló játékosok által okozott kárt és ezekhez a szándékossággal súlyozott büntetéseket rendeltek...
Frászt.
A Monopoly cheatbot, egy egyszerű kártyagenerátor, ahol végig kell kattintgatnunk a 4-5 előre beállított vétséget, majd nekünk kell megmondani a büntetést is, hogy a program a végén generáljon egy szép plakettet, amin mondatba foglalja a válaszainkat. Csodás.
Nézzünk egy példát! Tehát a partnerünk egy:
- tolvaj,
- akinek a bűne, hogy felborította a táblát (vajon ilyenkor hogyan megy tovább a játék?)
- amikor rajtakapták, akkor letagadta a dolgot (hogy lehet letagadni egy táblaborítást? és hogyan lehet lopni közben?),
- a büntetése meg legyen mondjuk 200 Monopoly dollár (minek fizet valaki játékpénzt, miután tönkretette a játékot? miért csak ennyit fizet?).
Az eredmény ugyanaz, amit egyszer már leírtunk, csak színes háttér előtt. Köszönjük.