"Hű, ez aztán bitang jól néz ki!" - szaladt ki a számon, mielőtt beszálltam volna a Skulk Hollow Kickstarter kampányába. Nagyon lelkesen pötyögtem be a kártyaszámomat, mert a tervező kifejezetten tartalmas kétfős társast ígért - és nem mellesleg nagyon ügyesen csepegtette az információkat a nemzetközi társasos csoportban.
Bár a hozzáfűzött reményeket csak részben váltotta be, mindenképpen megérdemel egy bemutatót. Mivel ennek a játéknak a legnagyobb erénye a vizualitása, ezért egy rendhagyó posztban ("képriportban") fogom bemutatni azt, kevés szöveggel és sok fotóval.
Az egyedülálló fafigurák és a meseszerű rajzok.sok ember figyelmét megragadták.
A szállítás időben érkezett. A doboz kívül-belül csillogott az igényességtől. Felület nem maradt üresen. Minden tábla hátulján ott virít ugyanaz az ábra, csak éppen a piktogramok nélkül - ha valaki diorámát akarna esetleg gyártani belőle.
A tökéletesen átgondolt insertnek köszönhetően minden kényelmesen elfér a dobozban, és egy pillanat alatt fölpakolható a játék.
Világtérképet és kimerítő hosszúságú bevezető sztorit is kapunk a dobozban. A történet szerint a rókák népe már évszázadok óta várja a világ teremtőinek, az Őrzőknek a visszatérését. Egy napon ez meg is történt, ám ebben nem volt köszönet. Az Őrzők valójában tomboló óriások voltak, akik ébredésük után nekiálltak elpusztítani a világot, amit ők maguk hoztak létre.
A Skulk Hollow csak ketten játszható. Az egyik játékos a négy Őrző egyikét irányítja, a másik a rókák csapatát.
A játékban nincs kockadobás, mindent kártyákkal irányítunk. A kijátszott lapokról egy akciót lehet választani. Minden Őrzőnek más paklija és mozgáskészlete van.
A rókákat irányító játékos mindig ugyanazzal a paklivavall játszik, de választhat magának az öt egyedi vezér közül is egyet.
A rókák célja fölmászni a monstrum testére és ott a megfelelő végtagokat támadva lebénítani őt.
Minden végtag sérülése egy képesség elvesztésével jár. Ha az összes végtagja kivérzett, az Őrző összeesik és a rókák megnyerték a játékot,
Minden Őrzőnek van egy saját győzelmi feltétele, de úgy is nyerhetnek, ha leütik a rókák vezérét.
Ez a vezér mindig a legerősebb az összes kisállat közül. Ráadásul addig, amíg más róka is áll az ő mezőjén, nem is támadható. Éppen ezért nem könnyű végezni vele.
A rókák ereje a létszámfölényben rejlik. Az óriás egy csapással elintézheti őket - sőt, egyszerre akár többet is -, de mindig lesz, aki beugorjon az elesettek helyére.
Ezzel szemben minden Őrzőnek egy darab, a mozgásaiból és a céljából egyértelműen következő taktikája van. Éppen ezért a titánt irányító játékost nagyon könnyű sarokba szorítani.
A Skuk Hollow saját magát kifejezetten változatos játéknak állítja be. Ezzel szemben minden parti ugyanúgy néz ki: a rókák lerohanják az óriást, az pedig kétségbeesetten próbál úgy manőverezni, hogy ki tudja játszani a saját képességeit. Ezen még a bónuszakciókat kínáló minikiegészítő sem segít.
Néhány hónap múlva már csak a képekre fog mindenki emlékezni - nagy kár érte.