A dungeon crawler rajongók biztos elmorzsolnak egy örömkönnycseppet, amikor meglátják az Ares Games legújabb Kickstarter kampányát. A nem túl fantáziadús nevű Sword & Sorcery (melyről már korábban is szó volt) természetesen fantasy figurás játék lesz, a jobbik fajtából. Sajnos a DnD-Descent páros és barátaik mellett nehéz igazán újat alkotni a műfajban, de a S&S úgy tűnik, közel jár hozzá.
Az alapsztori nem lép túl a gonosz-fenyegeti-a-világot-a-hősök-elmennek-megölni klisén, de a készítők ígérete szerint végigkíséri majd a játékot a kaszabolás mellett. Egyelőre öt hős közül választhatunk, de mindegyik kétféle harcmodorral rendelkezik (tehát kétféle képesség-csomag közül választhat), ami összesen tízféle szereplőt jelent. A harc kockadobálással zajlik, de állítólag a szerencse kevésbé lesz hangsúlyos, mint a taktika.
Ez főként annak köszönhető, hogy a képességek nagy része nem egylövetű egész játék alatt, hanem bizonyos időnek el kell telnie, mielőtt újra használni lehet - ezt egyébként ötletes, forgatós mechanikával oldották meg. A játékosoknak tehát figyelni kell arra, hogy jókor kezdjék el dobálni a tűzgolyókat, mert lehet, hogy mire újra lehetőségük lesz rá, a zombik már kétszer csontig rágták a húsukat.
Érdekes módon kezeli a játék a halálozást is. Ha egy hős meghal, az nem jelenti sem a parti bukását, sem az ő kiesését. Szelleként folytathatja tovább a játékot, bónusz képességekkel, valamint föl is támadhat a megfelelő oltárnál.
A kooperatív kalandozás mellett a S&S egyedül is játszható, a szörnyeket a játék vezérli. Ami furán hat, hogy a készítők kifejezetten rövid játszmákat ígérnek. Egy küldetés időtartama maximum kilencven perc lesz, így a rövidebb játékok kedvelői is megpróbálkozhatnak vele.