Több érdekes koncepcióval is dolgozik a Fantasy Flight games új szerepjátéka. Ami először megragadott benne, az az, hogy a hozzá készülő Wrath of the Gods kiegészítő pont azokat az óriáscápákat, óriáspolipokat és gumiszörnyeket vonultatja fel, amik az Asylum-szintű B-filmekben olyan gyakran visszaköszönnek. Bár a koncepciót nem feltétlenül humorosnak szánták az alkotók, szerintem nincs az a mesélő, aki a borító láttán ne kezdene el Godzillában vagy Sharknadóban gondolkodni.
A The End of the World - mint az a címéből is következik - egy posztapokaliptikus világba (pontosabban az éppen zajló apokalipszis közepébe) helyezi a játékost. Ennek a mondatnak minden szava fontos, ugyanis ezúttal nem kommandóst, tűzoltót vagy éppen szolgálatban lévő rendőrt kell alakítanunk, amikor elér minket a Vég, hanem azt a szereplőt, akit a legnehezebb kijátszani: magunkat.
Komoly önismereti vonulata is van tehát a játéknak, először ugyanis le kell generálnunk saját magunkat ügyesség, életerő, logika, akaraterő, karizma és empátia tulajdonságokkal, (őszintén) majd a barátainkkal vállvetve indulhatunk a végső harcba.
Sajnos nem a szörnyes téma lesz az első, ami megjelenik a játékhoz, hanem a jól menő walkingdeades-zombis világégés. Mivel a zombi téma már hihetetlenül elcsépelt kissé unalmas, rögtön három kiegészítőt is terveztek mellé, úgymint az Űrlények invázióját (erős Világok harca utánérzéssel) és Gépek lázadását az előbb említett gumiszörnyek mellett.