Keményvonalas társasjáték rajongóként nyilván már szép kis gyűjteményed van otthon minifigurákból. Ha hozzám hasonlóan kedveled az igényes darabokat, akkor van egy egész hordányi sárkányod, néhány orkod és varázslód, meg persze sok-sok zombid... hogy az űrharcosokról már ne is beszéljünk.
Van tehát ezernyi figurád, mindegyik a saját játékában pihenve várja, hogy levedd a polcról és újra harcba induljon. De mi van, ha te nem szeretnél minden figurához külön játékot játszani? Ha azt szeretnéd, hogy a kommandósod a fedezékéből kirontva gépfegyverrel sorozza meg a sárkányokat idéző elf mágust, miközben a lángszórós mech hahotázva porig égeti a harcmezőt, csak azért, hogy a rárepülő X-szárnyú egy jólirányzott rakétával leszedhesse?
Nos, a Rack&Ruin valami ilyesmit tesz majd lehetővé. Ha nem is egy ekkora katyvasz összehozása a
játék célja, Gene Capar szerint a rendszer képes lesz összehangolni minden figurát, amit el lehet helyezni egy terepasztalon.
Persze a különböző szabályrendszerhez tartozó különböző miniatúrák egységessé konvertálása gyakorlatilag lehetetlen, ezért a szerepjátékokhoz hasonlóan meg kell majd alkotnunk kedvenceinket tulajdonságokkal, képességekkel, fajjal, kaszttal és tárgyakkal. Így mi döntjük el, hogy milyen erős legyen egy bábu, nyilván ésszerű keretek között.
A Rack&Ruin tehát nem egy új figurás játék, hanem egy új szabályrendszer a meglévő figuráink (újra)hasznosításához. Mint ilyen, crossoverekhez tökéletes választás lehet, várom az első visszajelzéseket róla.