Ilyen lenne egy művészi társasjáték?
2015. február 25. írta: PixelDrake

Ilyen lenne egy művészi társasjáték?

Mostanában mindenki a Pebble okosórájával van elfoglalva, ha Kickstarter nézegetésről van szó. Nem is olyan rég viszont megjelent a toplistában egy játék, ami valamiért nem hagy nyugodni. Nem tudom eldönteni, hogy amit látok, az elcsépelt vagy egyedi, kreatív vagy primitív és főleg, hogy jó-e. Bízom ezért abban, hogy ti majd segítetek nekem.

Egy újabb sárkányos játékról van szó, ami az agyonhasznált Dragoon nevet viseli (nem törődve azzal a ténnyel, hogy angolul a szó egyébként lóháton közlekedő gyalogoskatonát jelent és nem sárkányt). Szintén nem meglepő módon tűzokádó hüllőket kell alakítanunk benne, akik egymással viaskodva falvakat foglalnak el, embereket esznek és kincseket harácsolnak. Ez a bizonyos kincs jelenti majd a játék központi elemét, ha ugyanis ötven aranyérmét sikerül összegyűjtenünk, a játéknak rögtön vége és győztesen mehetünk haza.

Ez egyrészt nem tartogat magában semmi olyat, amitől egy átlagos gamernek akár csak a szeme is megrebbenne, másrészt szimpatikus, hogy a sárkányokkal végre nem ellenfélként találkozunk egy dungeon crawlerben vagy megidézhető lényként egy kártyás játékban.

A játékosok véletlenszerűen meghatároznak bizonyos pontokat a térképen ahol új, felprédálható városok jelennek meg. Ezek után mindenki egyesével elindulhat felfedezőútra, meghódíthat falvakat, megtámadhat/kirabolhat más sárkányokat, stb. A kör végén pedig szintén kockával dobják ki, hogy melyik település fizetett adót a gazdájának, vagyis termelte a győzelemhez szükséges pénzt. Ezzel engem egy kicsit a Catanra emlékeztet, de biztos lesz valaki, aki meg tudja mondani, hogy ez a mechanika pontosan melyik játék koppintása.

...és akkor következzen az, ami felett végleg nem tudok napirendre térni: a látvány. Felejtsétek el a szürke fröccsöntött figurákat és a harsány dungeonokat. A Dragoon kifejezetten minimalista, alig használ színeket és a formavilága is rendkívül egyszerű.

Nehéz megfogalmazni az érzést, de a monokróm, egyenes vonalakkal megrajzolt illusztrációk valamiért tökéletesen passzolnak a fémből kiöntött bábukhoz és a karton helyett szövetből készült táblához. Ez jó. Viszont, ha kihalászol mondjuk az Odalentből egy tetszőleges térképdarabot és a Dragoon mellé teszed, mindenki felszisszen majd, hogy hogy van képe valakinek egy ilyen gagyi firkálmányra pénzt gyűjteni, ráadásul rögtön tízezer forint körüli összeget.

Nem egyszerű véleményt mondanom a Dragoonról, ezért inkább nem is teszem meg és rátok bízom a döntést: formabontó műalkotásra, vagy összecsapott, huszadrangú giccsre gyűjtenek a srácok?

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr297220463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PlaTina512 2015.02.27. 15:50:17

Szerintem a látvány kifejezetten letisztult és trendi nekem, nagyon tetszik. A probléma inkább az, hogy szerintem olyan, hogy "Globális grafikai és vizuális trend" nem létezik. És a társasjátékos trend most nem ez. Ez most a webes, szoftveres és a nyomtatásban megjelenő kiadványokban tör fel. (szerintem)
süti beállítások módosítása