A Tabletoptribe még régebben közölt egy listát a tizenhárom legrosszabbnak vélt társasjátékos embertípusról. Én úgy döntöttem, hogy kihagyom a cikkből az értékítéletet és leveszem belőle a "legrosszabb" szót - így is elég kimerítő a lista. Úgyhogy dobókockát elő és lássuk, kivel hozhat össze a sors a játékasztal mellett - és, hogy mi a teendő, ha össze is hoz! Ez a poszt két részes. Az első hét típust itt találod.
8. A Megmondóember - Mindig van a társaságban egy ember, aki jobban ért valamihez, mint a többiek. És rendszerint van olyan, aki kötelességének érzi, hogy ennek hangot is adjon. Igazából nem akar ő rosszat, csak segíteni szeretne azzal, hogy megmondja neked mit csinálj. Ez kompetitív játékban idegesítő, kooperatív játékban viszont nagyon idegesítő. Ő az, aki nem csak, hogy a csapat helyett gondolkodik, még nagy kegyesen lép is helyettetek. Ha nem szorítjátok vissza időben, akkor könnyen átcsaphat a dolog szóló játékosba és megfigyelőibe.
Taktika ellene: Játsszatok valamit, ahol tilos megszólalni és élvezzétek amint a szája görcsösen rángatózik a tehetetlenségtől.
9. A Múlt és jövő ura - Ő az, aki mindent előre tud vagy tudott. Aki már akkor lejátszotta a partit, amikor még egy bábu sem mozdult meg. Ha nem tudja pontosan megmondani, mi lesz a többiek következő lépése, akkor arról számol be, mi lenne, ha teljesen máshogy nézne ki az állás. Vagy bölcsen hallgat, amíg valaki lép és hozzáteszi: "tudtam".
Taktika ellene: Játssz jobban, mint ő. Vagy várd meg a tanácsát, bólogass egyetértően és csináld az ellenkezőjét.
10. A Feltaláló - Mindenkinek vannak ötletei, hogyan lehetne jobbá tenni játékokat. Neki is vannak, csak éppen az összeshez. Ráadásul több is. Mindegy, hogy stratégia vagy dungeon crawler, szerencse vagy pakliépítés, ő pontosan tudja, hogy mit kellene változtatni a játékon, hogy élvezetesebb legyen. És vérig lesz sértve, ha te nem így látod.
Taktika ellene: Fogadd el az összes ötletét, majd mindenki találjon ki a játékhoz még két új szabályt. Aztán meglátjátok, mi sül ki belőle. Ez egyébként kísérletnek sem rossz.
11. Az Oldalborda - Igazából ők nem is szeretnek játszani, csak azért jöttek el, mert a párjuk/barátjuk is itt van. De legyen, ha mindenki játszani akar, akkor ő nem fogja elrontani senki örömét. Legfeljebb azzal, hogy végig olyan arcot vág, mintha kínoznák és nagyokat sóhajt, amikor megint rá kerül a sor. A kevésbé kifinomultak egy öblös navégrét is elengedhetnek, amikor befejezitek a játékot.
Taktika ellene: Hívj meg egynél többet, hogy elszórakoztassák egymást, amíg ti játszotok.
12. Az Értetlen - Ő valószínűleg szeretne játszani. Csak nem érti. Tényleg nem. Nagyon nem. Először próbál úgy csinálni, mintha menne neki a dolog, de aztán feladja és megpróbál kérdezni, hogy aztán újabb pár körig eméssze magában a választ. Valószínűleg ki fog kapni és ezt ő is tudja, de minden erejével küzd, hogy ne így legyen.
Taktika ellene: Ellene nem kell taktikázni. Legyél vele türelmes vagy játsszatok egyszerűbb játékokat. Lényeg, hogy ne vegyétek el a kedvét.
Megjegyzés: Az eredeti cikkben itt az Arch Strategist szerepelt, de szerintem az teljesen megfeleltethető az előző részben bemutatott Profinak, ezért inkább behelyettesítettem ezzel a nagyon is létező típussal.
13. A Társasági lény - Igen, végül is játszani jöttünk át, de mennyivel jobb már, ha beszélgetni is lehet helyette, nem? A Társasági lény azért van veletek, mert ott sokan vannak és lehet szocializálódni, sztorizni és meghallgatni sztorikat. Ja, hogy közben jó lenne, ha lépne is úgy a tizedik perc után? Hát, senki sem tökéletes, de van is erről egy jó sztorim...
Taktika ellene: Ha nem bánják a szomszédok, kapcsoljatok iszonyúan hangos zenét. Így nem tud beszélgetést kezdeményezni és muszáj lesz a játékra figyelnie.De vigyázz, nehogy olyan zenét játssz, ami neki tetszik, mert simán lehet, hogy táncra perdül!