Érdemes megvenni a Sagrada kiegészítőt?
2018. október 02. írta: PixelDrake

Érdemes megvenni a Sagrada kiegészítőt?

Az idei év játéka nekem sokáig a Sagrada volt. Amikor megtaláltam tavaly a lezárt kampányt Kickstarteren, szentségeltem, hogy lecsúsztam róla és előrendeltem egy példányt jelentős felárral. Végül egy percig sem bántam meg, hogy a mostani ár majdnem másfélszeresét fizettem érte. Január óta az egyik legtöbbet és legtöbb emberrel játszott játékunk és még mindig nem unjuk. Rohantam hát a boltba, amikor megérkezett az első kiegészítő, a "5 & 6 player expansion".

sagrada1.jpg

A több több

A kiegészítő lényege, mint azt a neve is mutatja, hogy kettővel növeli a maximális játékosok számát. Ehhez két extra tábla és harminc ráadás kocka jár. Sajnos úgy gondolták, hogy mindenképpen villantani kell még valamit az új dobozzal. Pedig ha itt megálltak volna és az egészet nyomott áron kínálnák, semmi gond nem lenne vele.

Az alapjátékot sok szó érte a holtidő miatt (ami egyébként szerintem teljesen elviselhető mértékű), ezért kérdéses volt, hogy hogyan oldják meg azt másfélszer annyi játékos esetén. A nagy ötlet az volt, hogy mindenki kap egy saját "tárcsát", benne 2-2 kockával mindegyik színből. A közösből most már minden körben csak egy kockát szedünk ki, míg a másikat a saját készletünkből tesszük az ablakba. Ez majd jól a kétszeresére gyorsítja a játékot, hiszen a saját tíz kockáját mindenki végig számon tartja és így feleannyi időt töltenek majd az emberek gondolkodással, nem?

Nem.

A tárcsás gyorsítás visszafelé sült el és jól pofán lőtte az eredeti szándékot. Nem csökkenti, hanem növeli a holtidőt azzal, hogy növeli a megoldandó problémák számát. A játék elején fixált tíz kockának ugyanis muszáj bekerülnie a táblába, különben a végén jönnek a mínusz pontok. Éppen ezért nagyon teperni kell, hogy az elején elszúrt - és gyakran megváltoztathatatlan - dobásokat valahogy beleerőszakoljuk a keretbe. Persze meg lehet oldani, de az meg a többi - pontot hozó - célt hátráltatja. Tehát ha csak kiegészítős szabályokkal játszunk, el lehet felejteni a nagy pontszámokat. Már az éppen ötven feletti eredmény is jónak számít.

sagrada3.jpg

A kevesebb több

A fentieken kívül néhány új ablakot és pár érdekes egyéni célt tartalmaz a doboz, amiket tetszés szerint lehet kombinálni az alapjátékkal. Sajnos tényleg csak pár kártyáról van szó, így kizárólag ezekért nem éri meg beruházni a kiegészítőre.

Valamikor azt olvastam a közhelyszótárban, hogy a tökéletesség nem az, amihez nincs mit hozzátenni, hanem amiből nincs mit elvenni. Ez ebben az esetben abszolút igaz. A végtelenségig lehetne bővítgetni a Sagradát ilyen-olyan irányba, de igazából nincs értelme. Ez a játék úgy jó, ahogy van, privát tárcsák és mindenféle extrák nélkül. A kiegészítőt én csak akkor venném meg a helyedben, ha tényleg minden vágyad, hogy négynél többen is tudjatok vele egyszerre játszani.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr6014248421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása