Lezárult egy korszak. Olyan sokat viccelődtünk a barátimmal a sakk folytatásán, ahol a bástya lőni tud, a királynő teleportál, a királynak kétszer kell mattot adni és minden bábu rendelkezik életerővel és sebzéssel. Erre kiderül, hogy van ilyen. Igen, jól olvastad a címet, megjelent a Sakk 2.
Az egyelőre csak Ouyán és Steamen létező játék fejlesztője, David Sirlin szerint a sakk egyre inkább csak a fix lépéssorok memorizálásáról szól, kevesebb az improvizáció és egyre gyakoribb a patthelyzet. Ezt elkerülendő csempészett bele egy kis véletlen-faktort (harcrendszert), valamint újabb frakciókat és egy új módját a győzelemnek.
Mit is ad nekünk tehát a sakk folytatása? Először is megújult harcrendszert. Minden játékos adott mennyiségű kővel kezd, amik ütésekkor jutnak szerephez. Amikor egy bábu le akar ütni egy másikat, mindkét játékos titokban föltesz a küzdelemre legfeljebb két követ titokban, majd felfedik őket. Ha a védekező játékos több követ áldozott fel, mint a támadó, mindkét bábu le van ütve. Ha nem, akkor csak a védekező. Ez lehetőséget ad a blöffölésre, a figurák újraértékelésére és új taktikák kialakítására.
Vannak továbbá frakcióink. Nem is egy, hanem rögtön hatféle készletből válogathatunk a játék előtt. Az én kedvencem az Empowered, ahol a futó, a huszár és a bástya átadhatják egymásnak a képességeiket, ha egymás mellett állnak. Van még Animals sereg is, ahol ugró tigriseket, tömegen átgázoló elefántokat is bevethetünk. A Two Kings nevű csapat két királyt, a Reapers teleportáló királynőt használ, a Nemesis frakció pedig teljes egészében az ellenfél királyának elfogására fókuszál, átlósan (is) mozgó gyalogokkal.
Persze ez még mindig nem elég, Sirlin ugyanis egy új győzelmi tényezőt hozott be a játékba. Unod a patthelyzetet? Mostantól nem kell tőle rettegned, vagy a mattal vesződnöd! Elég, ha a saját királyod túllép a tábla középvonalán és máris nyertél. Egyszerű, nem? Nem árt tehát a biztonság kedvéért beállítani egy bástyát a tábla közepére, hogy ezt megakadályozd. De akkor máris eggyel kevesebb tisztet használhatsz…
Ez lenne hát a Sakk 2, Steamen bárki kipróbálhatja. Sirlin egyébként saját bevallása szerint nem vette fel a kapcsolatot egyetlen sakk nagymesterrel sem, és nem véletlenül.
Nektek mi a véleményetek róla? Kreatív újítás? Izzadságszagú próbálkozás? Esetleg csak simán a kultúra lábbal tiprása?