Sárkánysor IV. - Sárkányvár
2015. január 27. írta: PixelDrake

Sárkánysor IV. - Sárkányvár

Hűha, a Sárkányvár. Soha nem voltam még ennyire gondban poszt elkezdésekor, mint most. Mit is lehetne róla írni? Ez a játék rossz. Tényleg. Hogy Galla Miklóst idézzem, "az a baj vele, hogy hiányzik belőle minden. Amit csak el lehet képzelni, az mind hiányzik belőle". Ez már csak azért is különösen kellemetlen, mert a játék állítólag magyar fejlesztés.

A Sárkányvár egy dungeon crawler szeretne lenni, csak sajnos nem sikerül neki. A tábla két részre oszlik, kívül látható a falu, ahol vásárolni tudunk, belül pedig a lapokkal letakart, labirintus-szerű kazamata. Minden játékos választhat magának egy kellően izgalmas klisékkel teli karaktert (olyan egyedi és mély háttérformációkkal, mint "erdőből származik", "ügyesen bánik a karddal", stb) és már indulhat is a fordulatos hajsza a sárkány és az elrabolt jogar után. 

Már itt - pontosabban már a kibontás után - sejteni lehet, hogy a Sárkányvár nem pont azt nyújtja a játékosoknak, amit vártak. Értem én, hogy ez a játék nem mai darab, és nem is a felső árkategóriát képviseli, de a tartozékok színvonala jobban emlékeztet egy 90-es évekből származó Ki nevet a végén?-re, mint egy fantasy kalandjátékra. Gagyi, piros zsetonok, fahengerek bábuk gyanánt és sok-sok vékony kartonlapka, ronda, elnagyolt illusztrációkkal. Ehhez jön még egy gigantikus fa dobókocka (amiről a mai napig nem tudom megérteni, hogy mi szükség volt ekkora méretben legyártani) és egy műanyag pumpa.

Igen, pumpa. A kazamata lapkái ugyanis teljesen lefedik a játékteret és illeszkednek egymáshoz, valamint a tábla pereméhez. Ha meg akarunk fordítani közülük egyet, akkor körömmel kell kipiszkálni őket, de az egyrészt macerás lenne, másrészt a bénázásnak köszönhetően könnyen előfordulhat, hogy az adott lap magával ránt két-három másikat is. Lapkát viszont minden körben kell forgatni, többet is. Itt lép képbe a pumpa, ami elvileg a tábla közepén lévő lapkák kiemelésére hivatott. Ez egyrészt röhejes, másrészt nem működik, úgyhogy mégis marad a körmös verzió és a bénázás.

Persze ahhoz, hogy kartonlapkák forgatásába kezdjünk, túl kell jutnunk a falun, ahol elvileg bevásárolhatunk a kaland előtt. Igen ám, de a faluban is kockadobással kell haladnunk, és csak akkor tudunk vásárolni, ha az adott mezőre érkezünk. Így előfordulhat, hogy egyetlen árva vásárolt fegyver vagy ital nélkül érkezünk a bejárathoz, ami arra kényszerít minket, hogy ismét tegyünk egy kört a faluban. Persze a siker ilyenkor sem garantált, úgyhogy az alapos utazó könnyen azon kaphatja magát, hogy már háromszor körbejárta azt a k#°*+@ táblát, de még mindig nincs nála semmi, aminek hasznát vehetné a föld alatt. Az a tény, hogy a játék elején szerencsésen dobálók ennyi idő alatt már a fél dungeont kipucolták, bizonyára nem növeli majd az élvezeti faktort.

sarkanyvar.jpg

Rendben, tegyük fel, hogy az értelmetlenül nagy fakocka nekünk kedvezett és mágikus tárgyakkal karácsonyfa módjára teleaggatva érkeztünk meg a barlang bejáratához. Ekkor indul elvileg az igazi szórakozás. Minden mező alapból képpel lefelé áll, rájuk lépve fedhetjük fel a tartalmukat. Ez lehet csapda, szörny, üres mező, beomlás vagy tárgy. A küzdelem a következőképpen néz ki:

  1. Meghatározzuk, ki kezdi a harcot.
  2. Támadást dobunk neki.
  3. Támadást dobunk az ellenfelének.
  4. Támadást dobunk az első félnek.
  5. Támadást dobunk az ellenfelének.
  6. Támadást dobunk az első félnek.
  7. Támadást dobunk az ellenfelének.
  8. Támadást dobunk az első félnek.
  9. Támadáááááá...ásít...
  10. Támadást dobunk az első félnek.
  11. Támadást dobunk az ellenfelének.
  12. ...

Aztán meghal a szörny. Vagy mi. Vagy megunjuk és bedobunk egy "bűzborzot", ami a menekülést teszi lehetővé és ugyanolyan fogyóeszköz, amit a faluban lehet megvenni. Persze ilyenkor a szörny a helyén marad, úgyhogy mi kereshetünk másik utat, ahol vajon mi vár ránk? Csak nem még egy izgalmas küzdelem? Zseniális.

A legjobb eset az, ha üres mezőre lépünk, ekkor ugyanis anélkül kerülünk közelebb a játék végéhez, hogy végig kelljen szenvednünk még egy harcot. Ha nagyon megszorulnánk, kiteleportálhatunk a faluba utánpótlásért, ahol... igen, ismét a szerencsén múlik, hogy sikerül-e felszereléshez vagy gyógyításhoz jutnunk. Aztán mehetünk vissza a föld alá szenvedni.

A leölt szörnyek után egyébként pénz jár, amit egyrészt a faluban költhetünk el, (hehehehe...), másrészt győzelmi pontként is funkcionál. Ha elérjük az utolsó sort (merthogy a főnök mindig ott tanyázik), akkor megküzdhetünk az abszolút reális kihívást jelentő sárkánnyal. Ha a kocka megint kedvez nekünk, akkor akár három-négy kört is túlélhetünk ellene, mielőtt tárgyastul-pénzestül bedarál (bizonyára sokat volt tesztelve az ereje).

Ha valamilyen csoda folytán mégis sikerül leverni, akkor megszereztük a jogart és végre vége a játéknak. Ilyenkor összeszámoljuk a megszerzett pénzeket és aki a legtöbbet gyűjtötte össze, az nyert. A rémségek ellen lehet egyébként egymást segítve is küzdeni, de ez a játék végi elszámolást nem változtatja meg, tehát gyakorlatilag semmi értelme támogatni a másikat abban, hogy könnyebben nyerjen.

Túl sokat nem tudok hozzátenni a játékhoz azon kívül, hogy magamat ismétlem. Nem izgalmas. Nem szép. Nem jó. Szerencsére már nem is kapható. Én a sajátomat felajánlottam egy jótékonysági árverésre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr827108221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2015.01.28. 13:41:43

Ez volt a legrosszabb társasjáték, amit valaha vettem. Annyi szól csak mentségemre, hogy akkor még nem csak nem is hallottam a BGG-ről.

Azt hiszem, hogy a játékot úgy is meg tudod nyerni, hogy a sárkány elkerülésével megszerzed a jogart.

A gyerekkel már játszottam vele párat, a szabályok végtelen leegyszerűsítésével. Pl. nem kell végigjárni a falut, nem vásárlunk semmit, és a szörnyek elleni küzdelem is csak arról szól egy kockadobással milyen eredményt dobunk.
süti beállítások módosítása