A hülyeség mindig kifizetődő
2015. február 09. írta: PixelDrake

A hülyeség mindig kifizetődő

Nem áll szándékomban ismét fölsorolni az eddigi legnagyobb kickstarteres marhaságokat, amik érthetetlen okból mégis sikeresek. Legyen elég annyi, hogy néha előfordul az oldalon olyan ötlet, amit ahelyett, hogy egy mezei vállrándítással reagálnak le az emberek, komoly összegekkel támogatnak, méghozzá nem is kevesen. Valószínűleg az Exploding Kittens sikertörténete még több ilyen elborult elmét ösztönöz majd arra, hogy belevágjon a közösségi finanszírozásba. Az azóta egyébként általam is berendelt cicás játék támogatottsága olyan olyan szinteket ért el, hogy az alkotókat már rég nem a pénz foglalkoztatja, hanem az, hogy milyen hülyeségekre tudják rávenni a rajongókat egy sebtiben bevezetett achievement rendszerrel.

Közben az idióta projektek zavartalanul léteznek tovább. Itt van például a Pencil Dice nevű csoda, ami nem más, mint a dobókocka ceruza. Ti is rajzoltatok/írtatok a ceruzátokra iskolás korotokban, ugye? Nos, egy csapat zseniális elme rájött, hogy a hatszög alapú hasáb formájú ceruzáknak és a dobókockáknak pont ugyanannyi oldala van. Adja tehát magát a dolog, hogy a kettőt egy termékké kombináljuk. Ám ahelyett, hogy egy 9gages posztban megosztották volna, ahogy alkoholos filccel vagy körömlakkal olcsó "kockákat" készítenek maguknak, inkább kampányt indítottak, hogy gyárthassák őket.

Most ti is arra gondoltok, hogy ugyan ki akarna rendelni magának ötszáz forintért egy darab ceruzát, ami addig érdekes, amíg olvasol róla, utána viszont kiíródik az ember memóriájából. Nos vannak egy páran. Ami azt illeti, legalább 451-en, akik eddig ráadásul közel 13 ezer dollárt szedtek össze. 

A stretch goalok itt kimerülnek abban, hogy milyen színű legyen a ceruza markolata, rajta a pontok, illetve magának a hegynek a színe, valamint ha összejön még ötezer dollár, akkor kiadják a fudge változatot is (+,- és 0 oldalakkal). 

Az indokolatlanul drága cerkát tehát viszik és volt olyan is, aki képes volt ötezer darabot rendelni belőle. A készítők ennyi pénzért már hajlandóak a rendezvény vagy cég nevét is rányomni a fadarabra a pontok mellett. Ez egyébként az egyetlen értelmes felhasználási módja a Pencil Dice-nak. Jó reklámanyag, amit az ember elosztogathat a cége rendezvényein. Azután aki hazaviszi, leteszi az asztalra és soha többé nem jut eszébe, hogy azon a ceruzán pontok is vannak.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr947127037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása