Pixenaries - Retró kalandok
2017. május 10. írta: PixelDrake

Pixenaries - Retró kalandok

Még korábban írtam arról a négy dologról, ami retrót szül, vagy inkább ami retrót csinál egy játékból. Nos, ha a Pixenaries akkor már megjelent volna, valószínűleg őt hoztam volna fel iskolapéldának. Ez a játék ugyanis minden ízében retró. Miután kipróbáltam, hazafelé menet Limp Bizkit számokat hallgattam a telefonomon, közben pedig felidéztem magamban azokat az időket, amikor még a kártyás klubokban izgatottan téptük fel a boostereket (amiből jó, ha havi egyre futotta a zsebpénzünkből) és futótűzként járta be a közösséget a hír, ha valaki csillogós lapot bontott.

A Pixenaries magyar fejlesztés, magyar nyelven, ráadásul igen merész húzás: gyűjtögetős kártyajátékként, közismertebb nevén TCG-ként próbál érvényesülni a hazai piacon. Vagyis minden csomagban véletlenszerű lapok vannak és az összeszedett kártyákból kell paklit építenünk játék előtt. Szerencsére itt párlapos boosterek (zacsik, tasakok) nincsenek, egy pakli negyven random lapot tartalmaz és kétezer forintot kóstál. Ez összevetve a "nagy" kártyajátékokkal igencsak baráti árképzés.

img_20170510_203052_hdr.jpg

Kockatonák

A Pixenaries - micsoda meglepetés - kellemes pixelgrafikát használ és katonai témában utazik. Cél, hogy a másik hősbe (vagyis a másik játékosba) annyi ólmot és repeszt juttassunk, hogy annak életpontjai nullára csökkenjenek. Ebben segítségünkre lesznek kézifegyverek; a katonák, akik használják ezeket a kézifegyvereket és tankok, amik tesznek a kézifegyverekre és ripityomra lőnek mindenkit. Vagyis egy tipikus párbajozós kártyajátékkal állunk szemben, csak itt fantasy lények helyett gyakorlóba bújt katonák irtják egymást.

 A saját körünk elején kapunk valamennyi ellátmányt ("manát"), ez lesz az, amiből a kijátszott lapokért tudunk fizetni. Az ellátmány minden körben gyarapodik, úgyhogy a hetedik kör tájékán már szép hosszú kombókkal lehet megszórni az ellenséget. Az ellátmányból küldhetünk ki katonákat a csatamezőre, illetve felszerelhetjük őket (vagy magunkat) fegyverekkel - ezekkel tudjuk a másik testébe juttatni a fent említett ólmot. A támadáshoz kockadobásra van szükség: alá kell dobni a fegyver pontosságának. Ha sikerült, kiosztjuk a sebzést, ha nem, akkor csak fogy a lőszer.

img_20170510_202321_hdr.jpg

Apropó muníció. A fegyverek igencsak véges lőszermennyiséggel rendelkeznek, újratölteni meg egyáltalán nem olyan könnyű, mint azt feltételeznénk, ezért nem szabad csak úgy vaktában puffogtatni. Épp ellenkezőleg: a kockát sajnos nagyon nem érdekli, hogy mennyire van épp szükségünk egy jó eredményre, ezért érdemes megfontolni minden lövést és támogatni a katonákat pontosságot növelő eszközökkel és plusz lőszerrel. Vagy mondjuk egy tankkal, de annak meg üzemanyag kell. Szóval nincs kijátszhatatlan stratégia vagy lap - ami igen pozitív.

Persze a játék nem csak lövöldözés meg kockadobálás. Majdnem minden lapnak van egyedi képessége, ami valahogyan befolyásolja a játékmenetet. Van, ami dobás nélkül talál, több ellenfelet sebez, védelmet ad, plusz lőszert hoz, stb. Mint minden kártyajátékban, itt is ezeknek a kombinálása a győzelem kulcsa.

img_20170510_202655_hdr.jpg

Kockarambol

Bármennyire is kellemes alkotás a Pixenaries, azért nem mentes a hibáktól. A legnagyobb hiányossága a szabálykönyv, ami bár minden pakli mellé odakerült és az interneten is megtalálható, finoman szólva sem tökéletes. Ha nem a készítővel játszom le az első partit, esélyem se lett volna megérteni a játékot és ezzel nem csak én vagyok így. Egy online oktató videó mindenképpen jó lenne, vagy ha az nem, egy alaposan újradolgozott szabályfüzet.

Ami még zavaró lehet (legalábbis engem zavart), az az, hogy nem kapunk egy paklival teljes játékot, számos tartozékot magunknak kell biztosítanunk. Kell ugye két hatoldalú kocka (bár ez azért nem fog gondot okozni), és egy rakás token vagy jegyzetpapír vagy kocka, vagy egyéb bizgentyű, amivel az ellátmányt, az életerőt és a lőszert tudjuk vezetni. Őrjítő szükség van arra a laminált játékostáblára, amit jelenleg külön lehet a játék mellé rendelni. Tudom-tudom, a Magic és a Pokemon mellé is külön zacskóban hordtuk a manakockákat meg a damage countereket, de azért el tudtam volna képzelni, valami dobozból kihajtogatható (vagy csak szimplán a dobozban tárolható) ötletes megoldást erre. Esetleg  a XXI. század jegyében egy támogató mobilappot, ami elvégzi helyettünk az adminisztrációt.

img_20170510_201719_hdr.jpg

Pixellátmány

A Pixenaries nagyon aranyos játék. A pixelgrafika jópofa és nem megy az átláthatóság rovására (ez fontos), a csaták pergősek és még hosszabb kombók elsütésekor sincs nagy holtidő. Ha HKK korszakban születik, méltó vetélytársa lehetett volna a kor gyűjtögetős kártyáinak.

Éppen ezért azt gondoltam volna róla, hogy az akkori gyermekek kapnak majd rá - főleg, hogy számos poén és easter egg is el van rejtve a játékban (pl. Günther a gránátos). Nagyobbat nem is tévedhettem volna. A tervező, Varga László (aki a grafikus is egy személyben) szerint pont a fiatalabb generáció élvezi igazán a pixelkatonákat - valószínűleg a nekik még újszerű élmény miatt.

Kérdés, hogy hova fog eljutni a kockás világháború. Szerencsére, mióta először játszottam vele, sokat fejlődött a játék és már fizikai játékboltban (Magic Box) is kapható, ráadásul egyre több rendezvényen mutatja meg magát. 

Ami pedig igazán király benne, hogy most teljesen ingyen kipróbálhatod a játékot egy játszótársaddal, ráadásul sorszámozott díszdobozban! Hogy hogyan? Figyeld a nyereményjátékot jövő héten, és megtudod!

img_20170510_202905_hdr.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr2612487169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása