Jön a Cthulhu Twister
És most nem viccelek. Tudtuk, hogy egyszer eljön ez a nap is, ugye?
A Wizkds új játékában, az A'Writhe-ban Ősi Véneket alakítunk, akiket kultisták idéztek meg Arkham városa fölé, hogy aztán arra kérjék őket, hogy tekeredjenek egy bizonyos alakzatba. A lenyűgözően eredeti játékban az jelenti az újdonságot, hogy ezúttal nem műanyag szőnyegen kell egymás s.ggébe csavarodni, hanem padlóra helyezett, lovecrafti tematikájú kártyákon....
A négyszavas RPG
Bonyolult szerepjátékokból rengeteg van. Meg egyszerűekből is. Meg van még Jengával játszható, söralátéten elférő, ehető, némán játszható meg még vagy százféle "alternatív" szerepjáték is. A woRdPlayinG az utóbbiak táborát erősíti.
Az alapkoncepció, hogy négy szóval (éppen, alig, közepesen, nagyon) ír le minden tulajdonságot és nehézséget a játék. Így a megfelelő próba (amihez elég két dobókocka) meghatározása és elvégzése mindössze néhány másodpercet vesz igénybe és a karaktergenerálás sem több pár percnél. A karakterlap így elfér egy A5 papírlapon.
A kockák mellett szókártyákat kapnak a játékosok, amiket a megfelelő időben kijátszva újradobást kérhetnek egy próbára. Például, ha a szókártyán az ugrik szó szerepel, akkor kijátszható, amikor a karakter éppen elugrik a golyók elől, vagy felugrik, hogy elkapja a labdát.
Az erősen minimalista koncepció természetesen Kickstarteren próbál szerencsét.
Ugorj fejest a Magicbe egyszerűen!
A Wizards of the Coast meghallgatta a játékosok igényeit és cselekedett. Sokan panaszkodtak arra, hogy az új játékosoknak szinte lehetetlen eligazodni a végtelen lapok útvesztőjében és emiatt sokan inkább bele se kezdenek (arról nem is beszélve, hogy egy megfelelő gyűjtemény vagy egy életképes pakli kinevelése vagyonokba is kerülhet).
Nos, a Wizards természetesen nem dob meg minden kezdőjátékost egy tízezer dolláros csekkel, ellenben kiadta a kétjátékos nagyon kezdő készletet - amit a korrektség jegyében inkább Spellslinger Starter Kitnek nevezett el. Az SSK egy előre összeállított kezdőcsomag két paklival. Az érdekessége, hogy a kártyákat kibontás után nem szabad megkeverni. Pontosan úgy vannak ugyanis beállítva, hogy végig kövessék a mellékelt szabályt, fokozatosan rávezetve a kezdőket a játékmenetre.
Érdekes a koncepció. Nem tudom, hogy szükség van-e ennyire fogni az új játékosok kezét. De ha beválik az ötlet, esetleg több társasjáték is alkalmazhatja majd a tanulj-játék-közben metódust (mint azt tette például az Andor legendái).