A grafikusok feleannyi figyelmet sem kapnak, mint a tervezők. Tudod, hogy Bauza tervezte a 7Csodát, Vlaada Chvatil a Dungeon Petzet és Eric Lang a Blood Rage-et. De vajon az is megy csípőből, hogy ki rajzolta ezeket a játékokat?
Elhatároztam, hogy mostantól legalább akkora figyelmet fogok szentelni a grafikusoknak, mint a tervezőknek. Összegyűjtöttem nektek öt rajzolót, akinek a nevét mindenképpen érdemes megismerni és tervezem, hogy időről-időre újabb öttel bővítem a listát. Mert az élmény másik feléért ők a felelősek.
Miguel Coimbra
Rögtön le is lövöm a poént, ő rajzolta a 7Csodát. És a Cycladest. És az Imhotepet. Meg a Felhők tengerét. Meg még úgy jó száztíz különböző játékot, amiket most helyhiány miatt nem sorolnék itt föl. Ez a sokoldalúság már csak azért is dicséretes, mert ha egymás mellé rakod ezt a négy játékot, nem vágod rá azonnal, hogy ugyanaz az ember illusztrálta mindegyiket.
A játékgrafika mellett még könyvborítók tervezésével is foglalkozik szabadúszóként, több, mint tizenkét éve.
Paul Mafayon
Szintén kimondottan termékeny grafikusa a társasjátékos világnak. Coimbrával ellentétben az ő stílusa tökéletesen beazonosítható. Élénk, vibráló színek, meseszerű tájak és antropomorf állatfigurák jellemzik a munkáit, melyeket rendszerint valamilyen varázslatos high fantasy környezetbe ültet.
Ismertebb játékai a Bunny Kingdom, az Üdv a mélyben, a Firkaland és az Évszakok Path of Destiny kiegészítője, de a keményvonalas Heartstone játékosok is ismerősnek fogják találni a stílusát.
Jakub Rozalski
Őt biztos ismered. Ő az, akinek az olajáztatta, rozsdás fogaskerekektől csikorgó acélmonstrumai eltakarták a napot a békésen kickstarterező játékosok elől. Vagyis ő alkotta meg a Scythe fantasztikus dieselpunk világát és az ő munkái alapján készül a hamarosan megjelenő első világháborús RTS, az Iron Harvest is.
Még idén májusban keringett egy kisebb botrány a neve körül. Felmerült ugyanis, hogy más grafikusok munkáiból lopkodja össze a saját alkotásait, természetesen hivatkozás nélkül. Erre mások a védelmükbe vették, miszerint csak inspirációt merített azokból. A véget (és konklúziót) nem érő vitát itt tudod követni.
Andrea Cofrancesco
Minden, ami nagyfejű, nagyszemű, pisze orrú és lehetőleg gigászi fegyvert hord magánál. Egyszóval: MANGA! Az Arcadia Quest és a Super Dungeon Explore illusztrátora nem japán, hanem olasz származású (és férfi, az Andrea Olaszországban férfi nevet takar).
Cofracnesco először elektronikus zenével próbálkozott, majd hamar átnyergelt a grafikus szakmára. Ahogy az a portfóliójából is látszik, elsősorban (kizárólag) a japán képregények stílusában alkot. Kedvenc minis játékaink illusztrálása mellett videójáték-grafikával, gyerekkönyvekkel és képregényekkel is foglalkozik.
Franck Dion
Sajnos az ő munkái kevéssé ismertek a világban, mivel szinte csak franciául megjelenő - és rendszerint borzalmasra értékelt - játékokat illusztrált eddig. Egyet leszámítva, mégpedig a Dixit hihetetlenül elborult, ötödik kiegészítőjét, az Álmodozásokat.
A játékillusztrálás mellett animációs rövidfilmeket készít, amik általában zsákszámra hozzák haza a díjakat a különböző fesztiválokról. Ha szereted az elvontat (úgy értem, a nagyon elvontat), itt belenézhetsz a filmjeibe.
És neked ki a kedvenc grafikusod?